Kritéria výběru hotelů obchodní klientelou

Jedna z největších amerických cestovních kanceláří Travel Leaders zaměřená na obchodní klientelu, zveřejnila zajímavou studii kritérií a trendů obchodní klientely na rok 2011.
Mezi výzkumy z oblasti letecké a kombinované dopravy, organizace služebních cest, rezervačních procesech a celkovém snižování nákladů na služební cesty je i zajímavý výsledek datazování na oblast ubytování.

Pozitivní pro hotelový byznys je, že americké firmy plánují více služebních cest oproti loňskému roku včetně využívání prestižnějšího cestovatelského komfortu.

Mezi nejvýznamnější kritéria výběru hotelového ubytování bylo obchodní klientelou definováno :
1. poloha hotelu v blízkosti jednání (82,8%)
2. věrnostní program (54,4%)
3. bezplatné WiFi (31,4%)
4. poloha blízko letiště (17,7%)
5. snídaně v ceně (13,2%)

Pozitivní odpovědí pro hoteliéry je i fakt, že 65,7% plánovaných obchodních cest bude spojeno s rekreací nebo rodinnou dovolenou.

Co je z výsledku výzkumu důležité pro (nejenom) tuzemské hotely?

  • Především je nutné zaměřit pozornost na dostupné informace pro klienty jak na webových stránkách hotelu, tak na marketingových materiálech.
  • Zvýraznit na exponovaných a viditelných místech v rámci webové prezentace 3 - 5 unikátních či konkurenčních výhod.
  • Zabezpečit nejen bezplatné WiFi, ale především vysokorychlostní WiFi, i kdyby bylo placené jako upgrade služby.
  • Pokud možno jasně a srozumitelně prezentovat dopravní dostupnost hlavních komunikačních bodů včetně délky jízdy či ceny MHD nebo taxi.
  • Bufetové nebo kontinentální, teplé nebo servírované snídaně, snídaně do pokoje (snídaňový, pokojový servis), možnost brzkých či opožděných snídaní - to je na vašem uvážení, ale vězte, že tyto možnosti jsou nejen velmi dobrým marketingovým tahem, ale především oceňovanou klientskou službou.