Hotelový marketing 2010

Hotelový marketing - články z roku 2009

Články roku 2010

Nahradí chytré telefony recepční ?
Technický a technologický pokrok jde mílovými kroky vpřed, někdy až nezadržitelnými a leckdy i nepochopitelnými, co všechno může technika nahradit. Zvykli jsme si na on-line rezervaci ubytování a následných služeb, elektronické platby, elektronické letenky, samoobslužné odbavovací kiosky na letištích a hotelích. Teď si budeme zvykat na otevírání hotelových pokojů pomocí chytrých telefonů ...

E-mail marketing
Marketingový potenciál emailových zpráv klientům je stále plně nedoceněnou marketingovou disciplínou. Je na škodu, že naprosto skvělé a neodolatelné nabídky se nedostanou relevantním adresátům. Tak proč je vymýšlíte ...

Hotelový marketingový plán na rok 2011
Marketingový plán je základním kamenem úspěšného byznysu každého podnikání. Obzvláště v současné nelehké době musíme marketingovému plánu věnovat náležitou pozornost, protože mnoho bývalých "pouček" je již překonaných ...

Hotelový marketing na jedničku
Honba za jedničkou nás provází po celý život, nechci polemizovat, ale sedněte si a vzpomeňte, kolikrát v životě jste o jedničku už "zakopli". Pěkně si o tom v klidu popřemýšlejte a začněte blížící se nový rok na "jedničku" ...

Buďte trendy, buďte wellness
Hotelový byznys si žádá nové trendy, neodolatelné nabídky, zážitky, odpočinek a relaxaci. Hotelový host vyžaduje nejen pocit hýčkaného klienta, ale skutečné hmatatelné důkazy. Využijte jednoho z hotelových trendů současné doby ...

Trendem roku 2011 je KLIENT
Světový marketéři neustále vymýšlí strategie, trendy, nápady a někdy až nesmyslné nabídky. Světový obchodníci se předhánějí ve slevách a nadstandardních přidaných hodnotách. Vezměme rozum do hrsti a vyhlašme Trendem roku 2011 - KLIENTA. Ano, čtete dobře - marketingový a obchodní trend příštího roku by měl být klient ...

Základem je dobrý spánek
Dostatek zdravého spánku, po kterém se člověk cítí doslova "jako znovuzrozený" je ideálním marketingovým nástrojem. Využijte přednosti vašeho hotelového zařízení, projděte si hotel a vytipujte si pokoje, které splňují předpoklady zdravého spánku a doplňte vybavení, které váš marketingový záměr podpoří ...

Stálý hotelový host
Marketingový manažeři si neustále lámou hlavu, jak zabezpečit co největší počet stálých hostů ve svých zařízeních. Připravují nekonečné množství tradičních akčních nabídek i netradičních speciálních akcí ...

Dýňový mejdan
Neocenitelným a dobře uchopeným marketingovým nástrojem je využití lidových zvyklostí a tradic. Babí léto, dušičky, stále oblíbenější Halloween - ideální bláznovina marketingu, popusťte uzdu fantazii, vraťte se do dětských let, připravte svým hostů nezapomenutelné zážitky ...

TripAdvisor zdokonaluje vyhledávání v recenzích
Nejrozsáhlejší světová databáze klientských hodnocení v rámci cestovního ruchu se nalézá na populárním webovém portále www.TripAdvisor.com, který v současné době (říjen 2010) obsahuje více jak 40 milionů různých hodnocení ...

Podzimní kampaně
Aktivace a cíl marketingových podzimních kampaní po dovolených by měla vycházet z předpokladu, že lidé jsou stále uvolnění, plní nových očekávání a naladěni na další zážitky po hlavních dovolených ...

Sociální sítě a hotelový marketing
Neustále se hovoří, píše a přednáší o fenomenálním trendu využívání sociálních sítí v marketingu jako takovém, hotelový marketing nevyjímaje. Co naplat, sociálním sítím bychom se měli věnovat, ať chceme nebo ne a ať k nim máme i negativní postoj. Kdo si přeje uspět v internetovém marketingu, musí postupně sociální sítě (jakékoliv) využívat ke svému prospěchu ...

Nároky hotelového marketingu
Práce v hotelovém marketingu je s rostoucím rozvojem technologických a komunikačních vymožeností stále náročnější na odborné znalosti všech pracovníků na úseku marketingu. Ředitel marketingu (DOM) a další marketingoví pracovníci se musí v dnešní době orientovat v mnoha specifických oborech ...

Trendy vyhledávání dovolené na Google
Spotřebitelské trendy internetového vyhledávání se mění rok od roku v souvislosti s rozvojem moderních technologií, počítačové gramotnosti a využívání různých forem internetového marketingu ...

Dovolená v Česku - trend letošní dovolené
Dovolená v Česku - to letí! Je mottem spuštěné masivní kampaně CzechTourismu na podporu domácího cestovního ruchu. Po období žní výjezdového cestovního ruchu do zahraničí se pozornost klientely obrací k využívání tuzemských nabídek trávení letních dovolených na území Česka ...

Marketingové aktivity TripAdvisoru
Webový portál TripAdvisor je nejobsáhlejší komunitní cestovatelský web, který shromažďuje a zveřejňuje klientská hodnocení hotelových a jiných ubytovacích zařízení za účelem podání informací pro potenciální nové zájemce o ubytování ...

Up-selling
Prodejní technika up-selling je velmi často zaměňována v rámci svého výkladu za cross-selling. Objasněme si, co tyto dva pojmy znamenají.
up-selling= navyšovací prodej = prodej kvalitativně lepšího zboží než je původní objednávka
cross-selling= křížový prodej = prodej doplňkového zboží (sortimentu) k původní objednávce ...

Cross-selling
Doplňkový prodej, cross-selling, nás provází snad celým prodejním a obchodním procesem v běžném životě. Zvykli jsme si na něj, dokonce jej podvědomě vyžadujeme, neboť právě cross-selling kompletuje ucelenou nabídku k základní poptávce (objednávce).
V hotelovém průmyslu je doplňkový prodej ideální možností zvýšení tržeb ...

Mystery shopping
Zaklínadlo, odborná pomoc, provokatérství, bič na zaměstnance? Odpovězte si sami!
V dnešní době, kdy řídíme své podniky, zaměstnáváme lidi, kteří pro nás (pro firmu) pracují, dýchají a jsou s firmou ztotožněni, mystery shopping zdánlivě nepotřebujeme, ALE, ale, zkuste to! ...

Hotelový marketing a přímý prodej
Nastává čas zvýšeného prodeje hotelových kapacit tzv."z ulice", nebo-li v řeči hotelového žargonu "prodej walkinům". Položme si na začátku této sezony velmi důležitou otázku - Umíme dobře prodávat napřímo? ...

Konkurence na rezervačních portálech
Světové rezervační portálygenerujíhotelům čím dál vyšší obsazenost hotelových kapacit po celém světě. V nedávné době panovala doslova "honba" rezervačních portálů po registracích co největšího počtu hotelových zařízení, v dnešní době jsou registrace téměř zastaveny ...

Velikonoční hotelový marketing
Hotelový marketing má ve své neúnavné práci s cílem získání zákazníka i možnosti úžasné flexibility, obrazutvornosti, abstraktnosti až snových představivostí právě v čase, kdy připravuje akční nabídky v souvislosti s tradičními svátky. K těmto svátkům patří v největší míře právě Velikonoční svátky, které jsou datumově pohyblivé a tím právě získávají na možnosti přizpůsobení nabídky ...

Trendy hotelového průmyslu
Současné celosvětové krizové období cestovního ruchu se snaží analyzovat důvody a dopady krize v oboru cestovního ruchu a následných služeb. Ze všech koutů světa jsou zveřejňovány různé představy a trendy, jak čelit tomuto období a jak se připravit do budoucna. Hledají se cesty, které co nejrychleji vrátí fenomén cestování do popředí zájmu co největšího počtu klientů ...

Street View na hotelovém webu
Webové mapy - fenomén posledních let, návštěvnicky nejvyhledávanější aplikace, ideální zobrazení a prezentace. Je až s podivem, že ještě existují webové prezentace a webmasteři, kteří s mapovými podklady dosud nepracují, i když jsou zcela ZDARMA ...

Revenue management
Revenue management v hotelovém byznysu je v principu hra s čísly (cenami) se záměrem stanovení reálné prodejní ceny s přihlédnutím k ekonomickým výsledkům a kombinová s intuicí a znalostí prostředí, konkurenceschopnosti a předvídavosti. Prodávat hotelové pokoje jen tak "od boku" je v současné ekonomické situaci více méně zkázonosná ...

Akční nabídka na Valentýna
Oslava sv. Valentýna se i v našich zemích stala populární záležitostí. A to nejen z čistě lidského hlediska, ale především z obchodního! Oslavy spojené se sv. Valentýnem jsou první obchodní příležitostí po vánočních a novoročních svátcích a tak se do marketingu, obchodování a byznysu pouští snad všichni ...

Zelený trend v hotelnictví
V současné těžké době zmítané celosvětovou krizí, která se významně projevuje nejen v celém spektru cestovního ruchu, ale i v jiných oborech podnikání, je nanejvýš hodnocena snaha nalezení moderních a efektivních trendů ke zvýšení ziskovosti a rentability ...

Marketing a kritéria pro výběr ubytování 2007 - 2009
V roce 2007 prováděla společnost OMD studii na aktivní populaci ČR, uživatelích internetu ve věku 12-69 let na téma - "Kritéria výběru ubytování". Ze studie vyplynulo, že téměř každý druhý člověk si ubytování zařizuje jak individuálně tak pomocí cestovní kanceláře ...

Marketing a světová ocenění
Jednou z marketingových komunikačních strategií je využití udělených světových ocenění a cen. Tato ocenění je nezbytně nutné okamžitě po získání účelně prezentovat prostřednictvím vlastních marketingových aktivit formou tiskových zpráv, newsletterů, e-mailových zpráv, webové prezentace na vlastních webových stránkách a případně na rezervačních portálech ...