Up-selling při prodeji pokojů

Většina on-line rezervací hotelových pokojů jsou nekonkrétní, jednoduše se rezervují pokoje s jediným kritériem - počtem postelí. Není to málo? V současné vyspělé době, náročnosti klientů a technických vymoženostech lze nabídnout hotelové pokoje již v rezervačním systému s přidanou hodnotou a tudíž s vyšší cenou. Není škoda prodávat všechny pokoje se stejnou cenou jako xx lůžkové bez specifikace, unikátnosti a odlišnosti od jiných a to nejen ve vlastním zařízení, ale i konkurenčních?

A pokud nelze v on-line rezervačním procesu nabídnout několik druhů pokojů s odlišnými cenami, prodávejte upgrady pokojů, využijte plně up-selling a zvyšte si tak vyšších hodnot tržeb - RevPAR.

Ano, zvykli jsme so prodávat víceméně "obchodní" typy pokojů nebo nadstandardní svou rozlohou či vybavením, tzv. Executive, Suity, apartmány apod. Ale nezapomínejte, že v každém zařízení lze najít i jinak vyjimečné pokoje, které vhodnými marketingovými nástroji můžete prodat za vyšší cenu a nemusíte nabízet nadstandardní služby. Zkuste si projít všechny pokoje, zkuste analyzovat hodnocení vašeho hotelu, zeptejte se recepčních, o čem s hosty hovoří, co se jim líbí a co nikoliv.

Najděte oproti většině pokojů takové pokoje, které vhodně hostům doporučíte a pak už je pouze krůček k vhodnému sdělení vyšší ceny. Pokud hosty dobře motivujete a vysvětlíte výhody a unikátnosti, rádi si připlatí.

Najděte pokoje klidné, s větší koupelnou nebo oknem v koupelně, s výhledem, s balkonen nebo terasou nebo podkrovní pokoje s trámovým stropem. Příkladů by mohlo bylo nekonečně, stačí se skutečně rozhlédnout a popřemýšlet. I kdybyste měli objevit pouhý jeden pokoj a zvýšit jeho cenu o 50,- Kč, za rok je to 18.250,- Kč. Kde je najdete?

Up-selling není je otázkou upgrade pokoje, up-selling a cross-selling je v současné době na pořadu dne. Pracujte s klientem, nabídněte mu všechny vaše služby, které v současné době poskytujete. A právě nyní je ten správný čas služby rozšiřovat, pokud si chcete klientelu udržet. Vnímejte požadavky klientů, snažte se jim vyhovět a hleďte do budoucna, dveře máte otevřené.

Up-selling nevede pouze k tvorbě vyšších tržeb, ale i loajálnosti klientů. Host, který cítí zájem (i když prvotní zájem byl navýšení ceny) vnímá vstřícnost nabídek, pozornost a vědomí, že v zařízení se k němu chovají skutečně jako k hostovi a že mu projevují zájem. Faktor zájmu je v popředí a vyvstane vždy, když si host vzpomene na dobré a vstřícné zacházení a doporučení. Stává se nejen loajálním klientem, ale i propagátorem, a to je naprosto neocenitelná vlastnost.