Hotelový marketing ve virtuálním světě

Marketéři se v současné době stále více a více zaobírají myšlenkou, jak stihnout nastupující trend prezentace a reklamy ve virtuálním světě. Pokládají si otázku, který internetový kanál je ten nejefektivnější, kam zaměřit reklamu a v jakém prostoru budovat hotelovou prezentaci.

S rozvojem komunitních a sociálních sítí, hodnotících a srovnávacích portálů se klienti začínají pomalu ztrácet a my s nimi. Je vůbec udržitelné všechny tyto virtuální kanály sledovat, pracovat s nimi a vyhodnocovat?

Pokud chceme na trhu uspět, je nezbytně nutné velmi pečlivě analyzovat ty kanály, které jsou ve své konverzní podstatě nejefektivnější pro získání klienta. Ale jak to zjistit?

Zeptejte se svých hostů, kde nebo jakým způsobem se o vás dozvěděli. Jaký kanál použili k prostudování hotelového zařízení, nabídek a možností využití celé škály vašich služeb. Většina klientů odpoví stručně a jednoznačně - na internetu. Vás ale hlodá myšlenka - kde přesně? Očekávanou odpověď už nedostanete.

Co tedy zbývá hotelovému marketingu?

Zkoušet, vyhodnocovat a zase zkoušet a vyhodnocovat. K vyhodnocení a závěrům vhodně využívat webové analýzy zdrojů, důsledně sledovat telefonáty, mailovou korespondenci a přihlášení k odběrům newsletterů nebo novinek.

Umožněte potenciálním návštěvníkům co nejjednodušeji prezentovat vaše zařízení dál, lidem, které neznáte, ale znají je jiní. Jsme v době sdílení, někdy až bezmyšlenkovitého vžitého trendu "lajkování" - To se mi líbí, Doporučit přátelům a klikáme a klikáme. Využijte tohoto boomu a podsuňte návštěvníkům možnost kliknout - dát palec. Jděte dál, využijte Facebookové mánie lajkování pro hotelový marketing, pro budování značky (brandu) a pro oblíbenost.

Ale pozor, držte se zpátky, dejte pozor na neřízenou střelu Facebookové mánie, pracujte se sociálními sítěmi s rozumem a raději si nechte poradit od odborníků, kteří se komercí na sociálních sítí zabývají.