Velikonoční hotelový marketing

Hotelový marketing má ve své neúnavné práci s cílem získání zákazníka i možnosti úžasné flexibility, obrazutvornosti, abstraktnosti až snových představivostí právě v čase, kdy připravuje akční nabídky v souvislosti s tradičními svátky.
K těmto svátkům patří v největší míře právě Velikonoční svátky, které jsou datumově pohyblivé a tím právě získávají na možnosti přizpůsobení nabídky.
Letošní Velikonoce v prvním dubnovém týdnu (4. a 5.4.2010) jsou jako stvořené pro spojení Velikonoc a vítání jara, které kalendářně začalo 21.3.2010. Chce to jen upustit uzdu fantazii, spojit příjemné s užitečným, zamíchat do toho pocity, prožitky a vášeň a Velikonoční pobyt s překvapením je na světě! Teď ho jen marketingově uchopit a budete mít plný hotel!

Ano, zní to fantasticky, ale co je nutné proto udělat?
Tak především je potřeba dobře zhodnotit vlastní možnosti nabídky, její realizaci a předpokládaný prodejní úspěch. Ne všechny aktivity se hodí do každého prostředí. Pojďme si tedy nastínit několik témat, která jsou pro Velikonční pobyty s překvapením vhodná. Velikonoce jsou svátky křesťanské a židovské, obě víry mají své tradice, které se postupem času vzájemně promíchaly, až z toho vznikly Velikonoce konzumní o:).

Začneme u tradic

  • Postní období
  • Popeleční středa
  • Květná neděle
  • Modré pondělí
  • Šedé úterý
  • Škaredá středa
  • Zelený čtvrtek
  • Velký pátek
  • Bílá sobota
  • Velká noc
  • Boží hod
  • Velikonoční pondělí


Velikonoční symboly

Dekorace a výzdoba na Velikonoce je vskutku pestrobarevná a i živá, a to v plném slova smyslu. Malá kuřátka na ošatce udělají radost všem, kdo je uvidí, zkusili jste to? A co výzdoba pokoje? Větvička rozkvetlého Zlatého deště nebo jarní květina ve váze udělají radost nejen zamilovaným. Pro děti si připravte čokoládová vajíčka, figurky a lentilky.
Velikočními symboly jsou :

  • Kraslice
  • Pomlázka
  • Mašle, pentle
  • Koleda
  • Zajíček
  • Kuře
  • Beránek
  • Jarní květy

Akce na Velikonoce

Na začátku přípravy Velikonočních pobytů se poohlédněte po akcích, které se konají ve vašem okolí a nejsou plně ve vaší režii. Využijte množství kulturních a společenských programů, vhodně je prezentujte a kombinujte s vaší nabídkou, pestrosti se meze nekladou. Čím více informací poskytnete potenciálnímu klientu, tím lépe se bude rozhodovat právě pro vaší nabídku.
O Velikonocích se tradičně pořádají bohoslužby, trhy, divadelní a hudební představení, muzejní a jiné vstupy zdarma, gastronomické festivaly a Velikonoční menu, ale i hromadné koledování, oslavy jara a mnoho sportovních akcí.
Určitě přizpůsobte Akční nabídku snídaní orientovanou na Velikonoční tradice. Může to být i svým způsobem obchodní tah za příplatek, je to na vás.

Něco navíc

Pokud jste dočetli až na tyto řádky, ukážeme si možné marketingové aktivity, nad kterými je dobré se zamyslet. Tak předně je potřeba si ukasnit, na jakou klientelu budeme své hotelové marketingové aktivity cílit.

Bylo by dobré začít u seniorů, kteří mají Velikonoce v živé paměti z dětství a dřívější doby, kdy ještě nebyly Velikonoční oslavy až tak komerční. Zaměřte pozornost na dlouhodobější seniorské pobyty s využitím celého týdne před Velikonočním pondělím. Každý den má své kouzlo a opodstatnění! Na každý den lze připravit aktivity od typu "Nemládne se jen mrskačkou (pomlázkou), ale i zdravým životním stylem či wellnessem". Co připravit poutavé výchovné programy spojené s tradiční konzumací jídel Velikonočního týdne? A v neposlední řadě - řada seniorů už nedodržuje tradiční velikonoční obyčeje a symboly. Připravte jim potřebný materiál a uvidíte jakou mají v sobě tvořivost!
Co děti?
Ideální skupina, jak oslovit na Velikonoce nejširší klientskou vrstvu. Děti si rády hrají a rodiče s nimi ještě více. Poskytněte dětským návštěvníkům v hotelových dětských koutcích rukodělné práce pod vedením profesionálů. A kde je najdete? Snad ve všech městech se o Velikonocích pořádají trhy, kde tyto profesionály určitě najdete. Chce to jen odvahu a dobrý úmysl s prodejním cílem. Proč by obchodníci museli nutně prodávat své výrobky jen na trhu, proč by nemohli rozšířit za určitou participaci svoje prodejní místo právě o váš hotel?
Co zamilovaní?
První jarní den, svátky jara, příroda se probouzí a (nejen)mladí s ní. Hřejivé sluníčko přímo nabádá k výletům do voňavé jarní přírody, do nového života, který nás obklopuje. Je v roce ideálnější možnost, kdy může hotelový marketing nabídnout nepřeberné množství zájmových a sportovních aktivit s tou nejdůležitější - boji proti jarní únavě.
Střední věk - je na Velikonoce ještě vůbec zvědav?
Pokud připravíte kombinaci odpočinku, zábavy a užitku (například pro zdraví), máte vyhráno. Střední věk již bez závazků vyhledává právě tyto kombinace a Velikonoce jsou motorem k nákupnímu rozhodnutí. Přimíchejte do nabídky možnost vzájemného obdarování  "... aby beránek nepokakal ...", stane se vaše nabídka dokonalou. A čím obdarovat? To záleží na druhu zařízení, jeho vybavení, fantasii a hlavně ochoty a vůli.

Neváhejte, ještě je čas vymyslet a marketingově prosadit na trhu právě váš nápad, který osloví klienty vašeho zařízení. Připravte jim Velikonoční pobyt s programem, ideálně naprosto netradičním a neokoukaným - možností je víc než dost!

A na závěr

pokud vůbec nic pro své hosty nepřipravujete a přesto k vám přijedou, nezapomeňte jim popřát VESELÉ VELIKONOCE - nic vás to nestojí ...