Nahradí chytré telefony recepční ?

Technický a technologický pokrok jde mílovými kroky vpřed, někdy až nezadržitelnými a leckdy i nepochopitelnými, co všechno může technika nahradit.

Zvykli jsme si na on-line rezervaci ubytování a následných služeb, elektronické platby, elektronické letenky, samoobslužné odbavovací kiosky na letištích a hotelích. Teď si budeme zvykat na otevírání hotelových pokojů pomocí chytrých telefonů.

Smartphone to už dnes umí, hotelový řetězec Holiday Inn v několika svých zařízeních testuje tuto novinku. Při elektronickém potvrzení rezervace ubytování je zaslána klientovi textová zpráva, v níž je číslo pokoje a speciální kód, který je schopný při přiložení telefonu na čtečku pokoj odemknout.

Co bude následovat?

Určitě se dočkáme dalších "vychytávek". Nejenže budeme mít o sobě uložená všechna data v chytrých telefonech, která nám zpříjemní pobyt mimo domov, ale bude tam uložena i historie, která bude nejdůležitější pro proces personifikace.

Dnes si to asi nedovedeme představit, ale čeká nás budoucnost nastavení při hotelovém pobytu prostřednictvím chytrých telefonů například v :

  • pobytové teplotě
  • oblíbené barvě pokoje
  • hodnoty (síly) zatemnění
  • saunových teplotních hodnot
  • světelné teploty osvětlení
  • orientace klidových zon podle světových stran

ale i :

  • personifikovaném nastavení počítače, internetu a médií
  • zdravotní dokumentace a monitoring
  • dietní preference
  • mobilní průvodce

Hotelový marketing bude v krátké době pracovat s detailními informacemi svých klientů a bude moci nabízet zcela osobní služby přímo šité na míru, které budou daleko více akceptovatelné a výrazněji využívány.

Máme se tedy na co těšit, ať už jako marketéři, nebo jako zákazníci.

Závěrem nezbývá než si položit otázku : "Jde přílišná technizace tím správným směrem?"