Trendy vyhledávání dovolené na Google
Spotřebitelské trendy internetového vyhledávání se mění rok od roku v souvislosti s rozvojem moderních technologií, počítačové gramotnosti a využívání různých forem internetového marketingu.
Hotelový marketing v posledních několika letech významně zasáhl v oblasti zavádění audiovizuálních propagačních reklam, on-line nákupů včetně využívání cross-sellingových nástrojů při nabídkách.
Zvláště v poslední krizové době se hotelový marketing zaměřuje na různé druhy a formy prezentací, reklam, kampaní a nabídek. Internet a virtuální prostředí je k tomuto "experimentování" přímo stvořené a je pouze na kreativitě, nápaditosti a trpělivosti všechny nabízené nástroje využít, analyzovat jejich užitkovost a výsledný efekt.
Sociální sítě a diskuzní fora, fotobanky, videoservery a další komunitní weby jsou při výběru a zaměření hotelového marketingu tou nejlepší platformou pro hotelové marketingové kampaně a nabídky.
Google jako nejrelevantnější vyhledávač a poskytovatel údajů zveřejnil v nedávné době zajímavé analytické závěry vztahující se k trendům ve vyhledávání nabídek pro dovolenkové a pobytové aktivity.
Podle Google Trends je letošní rozdíl oproti loňskému ve vyhledávání především v následujících frázích a procentuálním vyjádření :
- "letní prázdniny" - zvýšení vyhledávání až o 5%
- "all inclusive dovolená" - zvýšení vyhledávání až o 20 %
- "cestovní balíčky" - zvýšení vyhledávání až o 10 %
- "jízdenka na vlak" - zvýšení vyhledávání až o 10 %
- "levné letenky" - zvýšení vyhledávání až o 10 %
- "balíčky" - zvýšení vyhledávání až o 20 %
- "last minute letenky" - zvýšení vyhledávání až o 9 %
Google přinesl i další analytická data v chování zákazníků :
- vyhledání informací na vlastních webových stránkách - zvýšení vyhledávání až o 15 %
- vyhledání informací na webových stránkách třetích stran před vlastní rezervací - zvýšení vyhledávání až o 30 %
- průměrně byly rezervace uskutečněny maximálně týden před nájezdem
- dovolenkáři rádi nakupují při cestách a pobytech vše potřebné
- klienti vyžadují neustálý přístup k místním informacím, pobytu, zajímavým tipům a nákupům
- významně roste mobilní internet a jeho služby - zvýšení vyhledávání až o 25 % u obchodních cestujících
- od roku 2004 se zvýšil o 66% zájem o tipy a služby v okolí spojené s umístěním ubytovacího zařízení
Hotelový marketing by měl k těmto analytickým údajům zodpovědně přistoupit a využít jich při přípravě a cílení kampaní, nabídek a přípravě důležitých informací pro hosty v nejrůznějších podobách.