Sociální sítě a hotelový marketing

Neustále se hovoří, píše a přednáší o fenomenálním trendu využívání sociálních sítí v marketingu jako takovém, hotelový marketing nevyjímaje.
Co naplat, sociálním sítím bychom se měli věnovat, ať chceme nebo ne a ať k nim máme i negativní postoj. Kdo si přeje uspět v internetovém marketingu, musí postupně sociální sítě (jakékoliv) využívat ke svému prospěchu.

Ale pozor hned na začátku, než se do aktivní činnosti v rámci sociálních sítí pustíme, je nutné si uvědomit, že delší odmlka se rovná ztrátě těžko nabytých příznivců (přátel) a můžeme začít znova od začátku. Tak prosím - s rozvahou a chladnou hlavou.

Internet se na začátku svého rozvoje stal modlou a pomocníkem, dnes se pomalu díky technickému rozvoji a oblibě sociálních sítí mnohdy stává "žroutem času" a akceptací další pracovní pozice na marketingu, což si mnohdy leckteré hotelové zařízení nemůže dovolit.

Ale přesto, podívejme se blíže na sociální sítě, které jsou víceméně relevantní pro hotelový marketing :

facebook

Facebook - největší světová sociální síť zasáhla i k sociálním sítím konzervativní Česko tou největší údernou silou. Raketový počet příznivců Facebooku dává předpoklad pro čilý nástup marketingových strategií, kampaní a rozvoji. Facebook primárně slouží ke komunikaci mezi uživateli, sdílení trendových multimediálních dat a zábavě. K této základní orientaci byl už jen krůček k reklamní a marketingové činnosti v rámci profilových stránek.

tripadvisor

TripAdvisor - cestovatelská komunitní síť zaměřená na recenze ubytovacích kapacit, destinací, výletních a dovolenkových cílů, tipů a žebříčků popularity. Ideální zdroj reklamy budovaný samotnými uživateli a návštěvníky ubytovacích kapacit.

twitter

Twitter - základ této sociální sítě vychází z tzv. tweetů (příspěvků), které se sdílí v rámci mikroblogování v okruhu přátel, ale i veřejně. Twitter je zajímavý svou aktuálností, jednoduchostí sdělení a mnohdy unikátností.

linkedin

LinkedIn - profesní komunitní síť (server) získává postupně své české příznivce spíše k obchodní činnosti uživatelů, získávání informací o pracovních nabídkách a profesních setkání, vyhledávání lidí z oboru a jejich sdružování v různých "pracovních (diskuzních)" skupinách.

youtube

YouTube - fenomén YouTube zatím nebyl poražen ani svými velmi akčními následníky v různých koutech světa. Suverenně nejnavštěvovanější server streamového videa je dnes nepostradatelnou marketingovou komunikační cestou, kterou nelze přehlížet.

panoramio

Panoramio - komunitní web zaměřený na sdílení fotografií, které přebírají, resp. využívají třetí strany, např. Google Earth, Google Maps nebo Google Street View na základě možnosti lokalizace (GPS) pořízení fotografického materiálu.

foursquare

Foursquare - budování okruhu přátel na sociální síti Foursquare je možno (zatím) zařadit do polohy hry, kdy za tvorbu obsahu, komentářů a pozvání dalších přátel získávají uživatelé body, za které mohou být prezentací místa odměněni slevami či jinými výhodami.

blog

Blogy - blogů je internetu taková sposta, že doporučit ten pravý pro hotelový marketing by nebylo na místě. V rozhodovacím momentě komunikace na blozích zachovejte rozvahu a svobodnou mysl, každé hotelové zařízení a její marketing je orientován na nejrůznější klientelu, která se sdružuje v různých komunitních blogovacích službách.