Společenské akce v hotelu

Současná ekonomická krize a vývoj obsazenosti kongresových a konferenčních prostor a salonků staví před hotelový marketing otázku, jak tyto prostory co nejúčelněji využít a vyplnit tak mezeru, kterou krize přinesla. Omezení firemních akcí kongresového, seminárního a školícího typu by mohla být zčásti nahrazena společenskými akcemi určenými nejen pro firmy, ale i pro soukromé účely.

Pro tyto akce je vhodné využít i zdánlivě nepřizpůsobené venkovní prostory, atria a zákoutí nebo i wellness, fitness a masážní prostory či bazény a odpočívárny, chce to jen nápad a odvahu a v co největší míře využít nových hotelových trendů.

Hotelový marketing by se měl orientovat na společenské akce úzce zaměřené na gastronomii:

  • Pracovní, společenská, rodinná snídaně, oběd nebo večeře
  • Bufetová snídaně, oběd nebo večeře (Brunch, Lunch, Dinner)
  • Číše vína, Čaj o páté, Pozvání na kávu
  • Recepce, raut, banket, koktejl, párty, piknik
  • Ples, zábava, diskotéka, karneval, setkání
  • Zahradní slavnost, Barbecue
  • Uzavřené společnosti
  • Setkání klubových přátel, spolužáků a absolventů

K těmto a dalším možným druhům společenských akcí lze vhodně zkombinovat doprovodný program od hudební produkce, netradiční gastronomie, způsobu obsluhy, výzdoby až po profesionální vystoupení celebrit kulturního světa.

Dalšími možnostmi, jak využít hotelové kongresové prostory jsou v zajištění či poskytnutí prostor na :

  • Veletrh, výstava, workshop
  • Přehlídka, prezentace, zájmová přednáška
  • Matinée, vernisáž
  • Zájmové a výukové kroužky
  • Sportovní utkání prestižního charakteru v různých disciplínách
  • Soutěže a turnaje nejrůznějšího charakteru pro vnitřní prostředí

Společenské akce výukového zaměření je možné doplnit nenáročnou gastronomií, která je v ideálním případě spojená s nosným tématem a vystihuje populární formou, resp. prezentuje přednášku.

Jak je vidět z výše uvedeného, možností jak využít prostory, které občas "leží ladem" je vcelku dost. Pro hotelový marketing a provoz je nanejvýš důležité tyto prostory využít přinejmenším v takovém měřítku, v jakém se manažment snaží obsadit hotelové pokoje. I každá sebemenší akce, na kterou hotel přiláká návštěvníky, nese potenciální budoucí klienty, kteří mohou využívat (v konečném výsledku) všech služeb hotelového zařízení.

Výhrou v současné době, kdy je nanevýš nutné hledat další zdroje příjmů pro hotelová zařízení je, když se z některých společenských akcí nebo událostí stane tradice a následné opakování ve stejném duchu nebo s pozměněnou režií.

Pro začátek by bylo dobré využít k přípravě a pořádání společenských akcí tradičních svátků a událostí, významných dní nebo historických dat.