Sociální sítě a hotelový marketing
Neustále se hovoří, píše a přednáší o fenomenálním trendu využívání sociálních sítí v marketingu jako takovém, hotelový marketing nevyjímaje.
Co naplat, sociálním sítím bychom se měli věnovat, ať chceme nebo ne a ať k nim máme i negativní postoj. Kdo si přeje uspět v internetovém marketingu, musí postupně sociální sítě (jakékoliv) využívat ke svému prospěchu.
Ale pozor hned na začátku, než se do aktivní činnosti v rámci sociálních sítí pustíme, je nutné si uvědomit, že delší odmlka se rovná ztrátě těžko nabytých příznivců (přátel) a můžeme začít znova od začátku. Tak prosím - s rozvahou a chladnou hlavou.
Internet se na začátku svého rozvoje stal modlou a pomocníkem, dnes se pomalu díky technickému rozvoji a oblibě sociálních sítí mnohdy stává "žroutem času" a akceptací další pracovní pozice na marketingu, což si mnohdy leckteré hotelové zařízení nemůže dovolit.
Ale přesto, podívejme se blíže na sociální sítě, které jsou víceméně relevantní pro hotelový marketing :
Facebook - největší světová sociální síť zasáhla i k sociálním sítím konzervativní Česko tou největší údernou silou. Raketový počet příznivců Facebooku dává předpoklad pro čilý nástup marketingových strategií, kampaní a rozvoji. Facebook primárně slouží ke komunikaci mezi uživateli, sdílení trendových multimediálních dat a zábavě. K této základní orientaci byl už jen krůček k reklamní a marketingové činnosti v rámci profilových stránek.
TripAdvisor - cestovatelská komunitní síť zaměřená na recenze ubytovacích kapacit, destinací, výletních a dovolenkových cílů, tipů a žebříčků popularity. Ideální zdroj reklamy budovaný samotnými uživateli a návštěvníky ubytovacích kapacit.
Twitter - základ této sociální sítě vychází z tzv. tweetů (příspěvků), které se sdílí v rámci mikroblogování v okruhu přátel, ale i veřejně. Twitter je zajímavý svou aktuálností, jednoduchostí sdělení a mnohdy unikátností.
LinkedIn - profesní komunitní síť (server) získává postupně své české příznivce spíše k obchodní činnosti uživatelů, získávání informací o pracovních nabídkách a profesních setkání, vyhledávání lidí z oboru a jejich sdružování v různých "pracovních (diskuzních)" skupinách.
YouTube - fenomén YouTube zatím nebyl poražen ani svými velmi akčními následníky v různých koutech světa. Suverenně nejnavštěvovanější server streamového videa je dnes nepostradatelnou marketingovou komunikační cestou, kterou nelze přehlížet.
Panoramio - komunitní web zaměřený na sdílení fotografií, které přebírají, resp. využívají třetí strany, např. Google Earth, Google Maps nebo Google Street View na základě možnosti lokalizace (GPS) pořízení fotografického materiálu.
Foursquare - budování okruhu přátel na sociální síti Foursquare je možno (zatím) zařadit do polohy hry, kdy za tvorbu obsahu, komentářů a pozvání dalších přátel získávají uživatelé body, za které mohou být prezentací místa odměněni slevami či jinými výhodami.
Blogy - blogů je internetu taková sposta, že doporučit ten pravý pro hotelový marketing by nebylo na místě. V rozhodovacím momentě komunikace na blozích zachovejte rozvahu a svobodnou mysl, každé hotelové zařízení a její marketing je orientován na nejrůznější klientelu, která se sdružuje v různých komunitních blogovacích službách.