Internetoví podvodníci útočí na české hotely

Vlna internetových podvodů útočících na neznalost hotelových zaměstnanců je každoročně zaznamenávána nejen v Česku, ale i v zahraničí. Kolik se už toho napsalo o podvodných rezervacích ubytování, kongresů, nákupů zboží nebo podvodných zápisů v katalozích. A stále se najdou důvěřivci, kteří sednou na lep internetovým podvodníkům.

Neznalost možnosti podvodu z obdržené rezervace ubytování nebo kongresu je pro nového pracovníka v hotelnictví nasnadě. Pokud se již s něčím podobným nesetkal, nebo se o možných podvodech nedozvěděl, může podvodníkovi naletět.

Vždy je scénář naprosto stejný - objednávka většího objemu ať už počtu osob nebo přenocování, zajištění služeb například objednání aut, nadstandardní kongresová technika a podobně z důvodu většího finančního plnění. U rezervace je připojená i kreditní data ke stáhnutí finančního plnění a zkáza je dokonána. Kreditní karta je kradená a peníze už jen čekají na další manipulaci. Během několika málo dní přijde žádost o storno rezervaci ze všemožných důvodů a vrácení peněz zpět, ale již přímo na účet. Nic netušící hotel zašle peníze zpět a z kradené karty jsou peníze čistě převedeny na účet podvodníka, de facto zloděje.

Podobné podvody se dějí i v rámci nabídky placených katalogových zápisů, kde při podpisu smlouvy se objednávající neseznámí s podmínkami smlouvy, která je podpisem automaticky prodlužována na několik let bez možnosti výpovědi. Podvodné katalogy tímto způsobem inkasují ročně mnohamilionové částky.

Pozor i na další internetové podvodníky, sice menšího kalibru, o to nepříjemnější. Jde o nejrůznější nabídky výroby, údržby a podpory provozu webových stránek, SEO, PPC kampaní, linkbuildingu, affiliate webů a hotelového marketingu. V poslední době se vyrojilo velké množství firem, které nabízí za nemalou úplatu první pozice ve vyhledávačích, prokliky za fixně stanovené částky a podobně.

Nenechte se napálit a velmi pozorně prostudujte každou podezřelou nabídku nebo rezervaci, vyhnete se tak nepříjemnostem.

Na závěr malá rada - proškolte své zaměstnance, školení opakujte a vypracujte interní materiál, který bude o podobných nástrahách informovat.

Jiná kapitola jsou hoteloví podvodníci, kteří neplatí za objednané služby a jejich konzumaci, či odcizí zařízení nebo udávají neexistující účetní kontakty. O těchto podvodnících se dlouhodobě vede databáze, která je neustále doplňována a online k dispozici na serveru Cestovní ruch.