Rozvoj sociálních sítí v hotelnictví

V listopadu 2013 proběhlo několik zásadních konferencí hospitality segmentu, marketingu a využívání sociálních sítí.

Všechny konference shodně deklarovaly neudržitelný vzestup použití sociálních sítí, mobilních aplikací a mobilního non-stop připojení na nejrůznějších mobilních zařízení.

Dnes velmi diskutovaná otázka zobrazování webových stránek a portálů na nejrůznějších mobilních přístrojích s různým obrazovkovým rozlišením je oříškem produktových manažerů, designérů a webmasterů.

Avšak nevyřčená otázka zní, co bude za pár let, když během několika málo posledních let propukla doslova neřízená revoluce ve vývoji mobilů, tabletů, netbooků a dalších mobilních zařízení. A jestli i za dva tři roky bude současný responzivní layout vyhovovat? Jak to bude s rychlostí načítání, možnosti interaktivity na obrazovce, apod.

Nejrůznější studie a analytické výsledky ukazují, že lidé stále více pracují s mobilním připojením, vyhledávají informace na sociálních sítích, avšak výslednou akci, tj. uskutečnění rezervace a placení provádí na pevných počítačích či noteboocích na webových stránkách hotelů nebo rezervačních portálech.

Respondenti těchto výzkumů deklarují, že mobilní připojení využívají i během pobytu v ubytovacích zařízeních na hledání (získávání informací) nejen o okolí zařízení, různých aktivitách, kulturních a společenských akcích, ale také informace a služby vlastního ubytovacího zařízení.

Tyto informace vyhledávají především na nejrůznějších sociálních sítích, především na recenzních a informačních.

Co naplat, sociální sítě hýbou světem a to doslova. Trhají rekordy používání, denně se objevují nové aplikace a turistika vede prim.

Sociální sítě mají daleko větší vliv na rozhodovací moment, jedna ze studií ukázala, že mladší cestovatelé (do 34 let) mají tendenci hledat inspiraci pro cestování na facebooku. Celých 87 % lidí z této skupiny přiznalo, že nápad pro své cesty našli právě tam.

Podle další studie mění více než 50 % lidí své cestovní plány podle toho, co se dozví na sociálních sítích. A 43 % z těch, co změnili plány, si dokonce vybrali úplně jiné hotely a letoviska.

Investovat do sociálních sítí se vyplatí. Některé hotely mají speciálního člověka na práci se sociálními médii, který se snaží budovat jméno právě na dobrých doporučeních a komentářích. A ty od svých hostů dostávají právě na základě perfektních služeb a nevšedních zážitků, které je pak podněcují k tomu, aby se o ně podělili s ostatními.

Do svého marketingového plánu zařaďte inbound marketing a jděte s dobou, nestůjte opodál :)