Hotelový marketingový plán 2013

Při přípravě hotelového marketingového plánu na rok 2013 přemýšlejte o tom, čím jej obohatit z výsledků minulých let (článek z roku 2011), zanalyzujte si dobré a špatné stránky podnikání a stavějte na osvědčených základech, ke kterým přidejte inovační, módní a trendové myšlenky.

Hotelový marketingový plán je souhrnem činností a analýzou uplynulých let, zhodnocení pozitiv a negativ let minulých a plán činností do budoucna.

Zrovna tak, jak se mění celkové pojetí hotelového byznysu, měl by se měnit a reagovat marketingový plán (článek z roku 2012), jeho cíle, očekávání a naplnění.

Obohaťte stávající marketingové cíle o nové vize, obohaťte svojí nabídku o nové a módní trendy, reagujte na poptávku a přání klientů, jen tak budete ve svém podnikání úspěšní.

Z mnoha zdrojů lze získat dostatek informací, které pro svůj hotelový byznys potřebujete. Ať už se jedná o technologické vymoženosti na všech úsecích, tak o trendové požadavky nebo módní hity sezón, je nutné bedlivě zvážit, kterou z daných příležitostí pro svůj byznys využijete. Velmi pečlivě zvažte příležitosti a hrozby použitelnosti novinek a cílů, které jste si v marketingovém plánu stanovili.

Obohaťte svoji nabídku služeb třeba o zásah do složení vaší ubytovací kapacity tím, že ze dvou pokojů vytvoříte jedno velké suite v menších provozech až po luxusní apartmán ve vyšších kategoriích. Vězte, že v dnešní době pojem luxusu nejsou už technologické vymoženosti nebo luxusní vybavení, ale klid, pohoda, servis a prostor. Zapomeňte na to, že klimatizace nebo internetové připojení k vám do hotelu naláká hosty, už ani ne placené televizní kanály nebo oddělené koupelny, naopak, zaměřte se na trendy a vyzvedněte dokovací stanice, rychlé WiFi nebo koupelnu jako součást pokoje.

Zapomeňte na obsáhlé tištěné materiály a reklamy, vydejte se mobilní cestou, chytré telefony poskytují informace a zábavu a jejich penetrace je čím dál větší. Místo nákladného hotelového prospektu vytvořte chytrou, hravou a designovou virtuální prezentaci, kterou vám vaši hosté sami rádi rozešlou svým známým, z vašich hostů se rázem stanou vaši prodejci. Zaměřte pozornost na adolescenty, jejich hravost a chuť k virtuálnímu světu a sociálním sítím všeho druhu. Vždyť zanedlouho jsou to vaši potenciální klienti a proto s nimi pracujte již v tomto věku. Otevřte jim cestu, rádi vás budou doslova nezištně propagovat a vězte, že slovo dítěte je téměř ve 100% vyslyšeno!

Vytvořte vlastní věrnostní program, ale zapomeňte při tom na kopírování podobných systémů velkých hotelových korporací, který byste rádi měli, ale nemáte na ně prostředky. Je zajímavé, že téměř žádné statistiky neuvádí, jaký je procentní podíl rezervací právě z loajálních systémů o:(

Popřemýšlejte nad vlastní cestou, není to nic obtížného, vždyť hosta máme ve své "moci", jen s ním pracovat a cest, jak být neustále v kontaktu je v současné době vcelku dost a další přibývají.

Poohlédněte se i po dalších marketingových strategiích spojených se servisem, službou a podáváním informací. Jedině dobře informovaný host využije všech služeb, které nabízíte a které možná ani zdánlivě neočekává. Zkuste přestat hosty pouze oslovovat, hovořte s nimi a komunikujte.

Zaměřte se například i na opomíjený a zatracovaný room servis, prodloužené snídaně, rodinné snídaně, pikniky a další služby jak pro hotelové, tak místní hosty.

Můžete poskytovat volnočasové aktivity a popřípadě wellness? Ale skutečný wellness ve všech jeho základních aspektech? Dnes je hotelová klientela dobře informována a velmi rychle zjistí, zda pod názvem wellness skutečně poskytuje wellness služby.

Postavte svůj hotelový marketingový plán na rok 2013 v rovině luxusu služeb a práce s klientem, všechno ostatní je dnes standardem.