Recenze hrají stále důležitější roli

Čím více pozitivních recenzí firma získá, tím větší šanci má zaujmout potenciálního klienta. Existuje například spojitost mezi nárůstem počtu pozitivních recenzí a obsazeností hotelových pokojů. Potvrzují to závěry studie profesora Chrise Andersona z Cornellovy univerzity, který zkoumal vliv online uživatelských recenzí v oboru hotelnictví.

Na základě transakčních dat z portálu Travelocity zjistil, že při nárůstu průměrného výsledku uživatelského hodnocení o jeden stupeň na pětibodové stupnici může hotel zvýšit ceny ubytování o 11,2 % a stále se mu podaří zachovat si stejnou obsazenost či podíl na trhu.

Popularita online recenzí má ale i svou odvrácenou tvář. Často se stávají anonymním a velmi efektivním nástrojem konkurenčního boje. Napsat zápornou recenzi s cílem poškodit konkurenta je totiž velmi jednoduché. Je veřejným tajemstvím, že k tomu dochází v obrovské míře a Internet je falešnými recenzemi doslova zaplaven. Podle odhadů společnosti Gartner bude příští rok jedna z deseti online recenzí falešná.

Jak velkým problémem falešné recenze jsou, dokládá i loňský průzkum australské asociace hoteliérů (Accommodation Association of Australia). Polovina z 381 oslovených hoteliérů považuje recenze na cestovním portálu Tripadvisor za nepřesné. Více jak polovina pak uvedla, že jim bylo vyhrožováno napsáním falešné negativní recenzí nebo už o nich někdo takovou recenzi zveřejnil.

Zdroj: www.LUPA.cz