Využití letních zahrádek pro hotelový marketing

Popularita (ne)hotelových letních zahrádek rok od roku stoupá, a to nejen v českých luzích a hájích. S nástupem moderních technologií v gastronomii, učelného zahradního nábytku a nepřeberného množství nových ingrediencí a potravin, se letním zahrádkám daří.

Uchopte správně výzvu pěkného počasí, zájmu „kolemjdoucích“ a hotelových hostů.

Nabídka by měla být co nejvíce pestrá a poskytovat občerstvení všem věkovým kategoriím. Ideální jsou tematické dny zaměřené na novinky a produkty např. malých pivovarů, místních výrobců uzenin, mléčných výrobků, domácí produkce ovoce a zeleniny.

Podávání čerstvých ovocných, případně zeleninových šťáv je současnou módní záležitostí všeobecně podporovanou medii a zdravým životním stylem. A jak s tím souvisí hotelový marketing?

Hosté se na zahrádkách rádi zastaví a vnímají pulzující život okolo sebe. A to je ten správný čas zaujmout vlastní nabídkou, vyzdvihnout podávané speciality, objasnit důvody výběru a nenásilnou formou přimět klienty ke konzumaci hotelových služeb. Nebo jim představit hotel jako takový, je spousta místních lidí, kteří okolo vašeho hotelu denně chodí, ale vůbec nevědí,. co všechno hotel poskytuje. Využijte letních večerů k intuitivnímu marketingu nebo marketingu vůní, který lze na letních zahrádkách skutečně skvěle provozovat.

K tomu je nutné naučit obsluhující personál kvalitně připravovat podle správných receptur kávu a její i exotické druhy, zmrzlinové poháry s nejrůznější lákavou ozdobou - kousky upraveného ovoce, čokolády, tvarované šlehačky, barevnými posypy, lentilkami apod.

Lehké občerstvení v zapomění – to by mohl být šlágr letních zahrádek – palačinky sladké a slané, šodo buchtičky, lehké nákypy, domácí koláče a různorodé štrúdly. V oblibě jsou jako doplněk k večernímu posezení i mini pizzy, domácí sýrové tyčinky, jednohubky (tapas) a podobně.

Na letní zahrádky se hodí živá hudba, živá vystoupení a posezení u krbů a ohňů. Vyzkoušejte grilovací párty, kdy připravíte nakládaná masa a přílohy a časové rozpětí úpravy na grilu necháte na hostech samotných? V případě grilovacích párty je zajištěn delší pobyt hostů a větší konzumace, což může vést i k neplánovaným přespáním.

Zkrátka, přijměte letní zahrádky jako skvělý marketingový nástroj, využijte plně jejich potenciál a nezapomeňte, že marketing dělají lidé, lidé, kteří komunikují a neváhají dát něco navíc.


Část článku o hotelových zahrádkách přebral časopis MAKRO 2/2012