Marketingové evergreeny

Projděte si následujících 10 marketingových tipů, které se doslova staly evergreeny. Avšak stále ještě existuje mnoho marketérů, či majitelů hotelových zařízení, kteří je totálně ignorují.

1. Zastaralé webové stránky

Chcete podnikat? Chcete prezentovat svoje služby? Chcete se ukázat své ubytovací zařízení v nejlepším světle? Tak neváhejte a prověřte, zda hotelové webové prezentace nejsou archaické, nefunkční, nemají zastaralé informace  především v cenících (datum) a zda poskytují ucelený přehled alespoň v základní struktuře.

2. Publikování informací ke sdílení

Chcete, aby se o vás dozvědělo více lidí? Chcete, aby hosté využívali všechny vaše služby? Projděte svůj web a ujistěte se, zda publikujete informace jak textového, tak audiovizuálního charakteru, který má predikci ke sdílení. Čím více se vám podaří oslovit blogerů a uživatelů sociálních sítí, kterým budete poskytovat zajímavý obsah, budou jej rádi sdílet a tím podporovat vaše podnikání.

3. Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci

Nic není zadarmo, někdy snad pouze založení účtu, ale správa již stojí nějaké peníze, i kdyby jste údržbu prováděli sami. Vždyť čas jsou peníze! Nemusíte být nutně na všech virtuálních platformách, buďte pouze tam, kde to má význam a užitek. Neusilujte o kvantitu uživatelů, usilujte o kvalitu uživatelů, tedy těch, kteří budou vaše služby využívat, budou tzv. konvertovat.

4. Příspěvky, příspěvky, příspěvky

Kolik příspěvků je ideální publikovat denně, týdně? Na to není jednoznačná odpověď. Pokud máte dostatečné množství čtenářů a aktivních uživatelů, vyplatí se mít s nimi denní kontakt. Pokud tomu tak není, postačuje publikovat 2 - 3 příspěvky týdně. Ono se to také odráží od množství novinek, akcí, událostí, které hotelový marketing připravuje, či akcí, které jsou ve vašem okolí a nějak s vámi souvisí.

5. Publikujte pomoc a porozumění, publikujte zájem

V publikační činnosti se zaměřte na články, sdělení a informace, které vašim čtenářům a potenciálním hostům řeší jejich potřebu. Vhodně zakomponujte zájem a porozumění. Jakmile se klient přesvědčí o vašem zájmu, začne vám důvěřovat a jeho koupěschopnost se znásobí.

6. Gramatika je základ

Při psaní příspěvků se vyvarujte gramatických chyb a používejte spisovný jazyk. Pouze v případě, že se text vztahuje k události, která snese nářečí, textové odchylky či jiné vyjádření, použijte jej. Avšak dbejte toho, že dvojsmyslnost se někdy nevyplácí a může nadělat více škody než užitku!

7. Protichůdné texty

Mnohdy se stává, že na jedné stránce se prezentuje nějaká služba, vybavení či výjimečnost a na jiné stránce se objeví protichůdné sdělení. Stává se to ve větších projektech nebo v množství informací, kdy se tyto informace objevují násobně ročně či mají svojí tradiční existenci a v různých letech se mění datum, program a podobně.

8. Fotodokumentace

Zvláštní pozornost věnujte foto (video) dokumentaci či jiným audiovizuálním sdělení. Cílem je pravdivě ukázat jak hotel, služba, jídlo či nějaká výjimečnost vypadá a kvalitní fotkou (videem) podpořit rozhodovací rezervační proces. Avšak pozor na krášlení exteriérů a interiérů jak při focení, tak při zpracování. Nepravdivost vás může snadno dostat do nesnází, naproti tomu pravdivost může velmi pomoct.

9. Diskutujte virtuálně

Využívejte nejrůznějších kanálů, kde se můžete vhodně zapojit do diskusních fór a PR článků či komentářů. Postupně si vybudujte oblíbenost a zaujetí a časem přesměrujte čtenáře na své informační zdroje. Analyzujte, co čtenáře zajímá, zkoušejte další témata a vytvořte si informační tok, který se stane oblíbeným.

10. Nebojte se pochlubit

Využijte všech referencí, která dostáváte nebo se objevují na nejrůznějších sociálních sítích či recenzních portálech. Vhodně reference zveřejňujte a to nejen na hotelové webové prezentaci, ale také ve společných hotelových místnostech, zejména v recepcích, lobby či na chodbách. Využívejte i fotek se známými osobnostmi a věnováním, ideálně s poděkováním. Nebojte se pochlubit!