Google se stále více přibližuje hotelnictví

Již jsme si zvykli na téměř dominantní postavení Google v rámci hotelového a turistického byznysu. Bez Google a jeho služeb si už ani nedovedeme naše podnikání představit.

Google to cítí, a pořádně. Nejen, že využíváme jeho neplacené služby, ale draze platíme právě ty placené a podle posledních zpráv budeme platit ještě více.

Google nasazuje další vylepšení ve vyhledávání hotelů a ve výsledku zobrazování poskytuje více informací. Hotel Finder si již našel své místo a uplatnění, virtuální prohlídky u výpisů jsou již také téměř samozřejmostí, v Google Plus se zobrazují recenze a ceny. Vyhledání prostřednictvím Google map je stále více populárnější a Google Wallet se v USA bere velmi příznivě.

Google samozřejmě cítí obrovský cestovatelský potenciál a reklamní dění okolo něj.

I navzdory tomu, že příjmy Google z reklam od nadnárodních společností rezervačního charakteru jsou dominantní, pouští se na tenký led s již zavedenými společnostmi, které budou hájit svá postavení. Tento týden podepsal Google licenční dohodu s  Room 77 a očekává zvrat v rezervačním procesu.

A co na to hotely?

Je nasnadě, že Google začne s akvizicí přímo na hotely, avšak má to jedno velké úskalí. Hoteliéři nejsou dostatečně připraveni na technologické novinky virtuálního světa a velmi pomalu přijímají fakt, že bez dokonalých vlastních webových stránek, relevantních informací a on-line rezervací svůj boj o zákazníka prohrají na úkor ať už Google samotného, nebo na úkor rezervačních systémů.

Obava z Google je nasnadě i z důvodu, že Google jako jediný ve virtuálním světě ví o svých uživatelích nejvíce, zná jejich potřeby, oblibu a zájmy a tudíž může velmi přesvědčivě "útočit" s vhodně nastavenou strategií a to nejen v rámci turistického byznysu. Paradoxně tuto "výhodu" budou inzerenti stále více využívat a v rámci reklamních strategií budou za ní platit stále více.