Tištěná prezentace
Tištěná prezentace hotelových služeb jen tak nevymizí ze základních reklamních a propagačních materiálů každého hotelu. I když se ze všech stran šíří pozornost internetu jako nejflexibilnějšího informačního média, tištěná prezentace má stále nezastupitelné místo. Důvodů k tomu je hned několik. Avšak než si objasníme důvody, musíme si vyjmenovat druhy tištěných prezentačních materiálů, které hotelová zařízení používají v provozu.
Tištěná prezentační média zpravidla jsou :
- prospekty
- vizitky
- dopisní papír
- katalog
- kampaň
- uvítací dopis
- hotelová karta
- účelová (parkovací, vstupová) karta
- poznámkový blok
- jídelní lístek
- nápojový lístek
- nabídkový lístek dodavatelů
- nabídka služeb
- bezpečnostní informace
- nabídkové informace
- tipové informace
- hotelové (snídaňové) noviny - časopis
Je pro vás překvapením, kolik tištěných materiálů je v běžném hotelovém provozu používáno? Je až k nevíře, že existují pochybnosti o smyslu tištěných materiálů, když jich je takové množství. Je pravdou, že ne všechna hotelová zařízení potřebují ke svému provozu všechny výše jmenované druhy tiskovin, ale určitě alespoň část z nich jsou nezbytně nutné. Z toho vyplývá, že je potřebné tištěným materiálům věnovat náležitou pozornost.
V současné technicky vyspělé době nelze bez odborných znalostí sledovat nejnovější trendy materiálů tištěné formy. Ono to nelze sledovat ani časově, protože k tomu prostě při denních starostech o hotelový provoz není čas. Proto doporučení nechat tuto kategorii odborníkům je skutečně na místě. Pečlivě vyhledejte odbornou firmu, která vám poradí a tištěné materiály zpracuje. Je to sice drahá varianta oproti vymýšlení materiálů "po domácku", ale v konečném důsledku ta nejlevnější.
Důvod?
Velmi prostý, zamyslete se nad tím, kolik tištěných materiálů potřebujete, kolik druhů a od každého druhu kolik kusů. Tady není místo na experimenty, když si necháte vytisknout několika tisícové náklady a zjistíte, že "to není ono", pak ještě hodně dlouho budete mít na očích nepovedené kusy, nebo zkrátka celý náklad vyhodíte a necháte si vytisknout další.
Jaké zásady by tištěné materiály měly splňovat?
- vizuální jednotnost
- zapamatovatelnost
- barevné sladění
- hlavní nosný bod
- přehledné hlavní a vedlejší informace
- moderní grafiku
- nadčasovost
- užitkovost