Závěry výzkumů a marketing

06.06.2011 22:27

Téměř denně se setkáváme s nejrůznějšími výzkumy v oblasti cestovního ruchu, názorů na cestování, ubytování, referenčních výzkumů spokojenosti a predikcí cestování obecně.

V nedávné době zveřejnila agentura FOCUS zajímavý výzkum - Obyvatelé ČR a dovolená 2011. Z výzkumu by bylo vhodné udělat několik důležitých opatření v rámci marketingového plánu, podpory prodeje a zaměření ubytovacích zařízení.

Z výzkumu vybíráme :

"Nejpřitažlivějšími kraji ČR pro trávení dovolených a prodloužených víkendů jsou Jihočeský a Jihomoravský kraj, které ke strávené dovolené lákají přes polovinu dospělé populace ČR. S mírný odstupem následují Kraj Vysočina, Karlovarský a Středočeský kraj a Praha. Naopak nejméně atraktivní je pro obyvatele ČR v tomto ohledu kraj Ústecký, který téměř polovinu dotázaných vůbec neláká ke strávení dovolené.

Kraje, které jsou z hlediska trávení dovolené pro obyvatele Česka atraktivní, se liší v tom, co podle mínění lidí mohou návštěvníkům nabídnout. Dotázaní by tak za atraktivními památkami jeli zejména do Prahy, na jih Čech a do Středočeského kraje. Pokud však preferují čisté životní prostředí, zamíří spíše do Jihočeského kraje, na Vysočinu nebo na jižní Moravu, tytéž kraje jsou oblíbené pro svou krásnou a zajímavou přírodu. K dovolené zaměřené na zimní sportování je prodle dotázaných nejvhodnější Liberecký kraj, gurmánské zážitky a dobré jídlo a pití nabídne spíše Jihomoravský kraj a Praha.

V celkovém hodnocení vhodnosti pro účel strávení dovolené se obyvatelům ČR nejvíce zamlouvají jižní Čechy a jižní Morava."

FOCUS - výzkum charakteristik krajů z hlediska dovolených

 Zdroj : FOCUS Marketingový průzkum

Zpět