Vliv reklamy na volbu pobytu o dovolené klesá

28.11.2012 16:46

Vliv reklamy pro rozhodování lidí při výběru místa dovolené klesá. To, že byli při výběru dovolenkové destinace ovlivnění reklamou, uvedla 3% českých turistů, meziročně o dva procentní body méně. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ipsos Tambor. O sedm procentních bodů na 26 % stoupl naopak podíl respondentů, kteří si místo pobytu vybírali na základě doporučení přátel.

Malá míra úspěšnosti reklamních sdělení může být zkreslena tím, že lidé neradi přiznávají, že je ovlivňuje reklama, uvedl Michal Straka ze společnosti Ipsos Tambor. Z průzkumů chování turistů, které společnost provádí třetím rokem, dále vyplývá, že dlouhodobě klesá význam reklamy v rozhlasu a naopak se utvrzuje vedoucí pozice internetu jako primárního zdroje informací při výběru místa pro trávení volného času.

Největší význam má pro výběr dovolené stále dobrá zkušenost, kterou s místem pobytu má návštěvník už z minulosti, vyplynulo z průzkumu. Přesto se podíl lidí, kteří tento důvod v šetření uvedli, meziročně snížil o tři procentní body na 43%.

Nejspokojenější s úrovní služeb, dostupností a úrovní ubytování a dopravní obslužností byli letos v létě návštěvníci na Plzeňsku, v Českém ráji a Českém lese, uvedla Markéta Vogelová, vedoucí oddělení statistik a analýz agentury CzechTourism, která zpracování výzkumu zadala. Nejvíce výhrad měli lidé v Jihočeském kraji, kde se množila kritika fungování hromadné dopravy a nedostatku ubytovacích kapacit. S ubytováním měli návštěvníci rovněž potíže na Vysočině, na drahotu si dále stěžovali lidé navštěvující hlavní město a lázeňská města v západních Čechách.

Ipsos Tambor průzkum uskutečnil na vzorku zhruba 27 000 lidí. Podmínkou bylo, aby na místo dotazování přijeli z větší než desetikilometrové vzdálenosti a to pouze za účelem rekreace nebo trávení dovolené. Chování návštěvníků českých regionů provádí Ipsos Tambor dlouhodobě. Pravidelné výstupy vydává za letní a zimní sezónu od roku 2010.

Zdroj : https://mam.ihned.cz

Zpět