Příjezdový a domácí cestovní ruch

15.08.2011 21:37

Všude okolo nás jsou bilboardy Praha kulturní, Praha literární, Dovolená v Česku - to letí a další. Ideál, reklamu máme, ale co dál?

Podle statistiky rezervačního portálu hotel.info se Česko umístilo na prvním místě s nejlepším poměrem ceny a kvality ve dvou až pětihvězdičkových hotelích.
Poznámka - počty hotelů na portále podle hvězd (Praha):
2* -  20 zařízení
3* - 195 zařízení
4* - 201 zařízení
5* -  39 zařízení

Hodnocení Česka dopadlo relativně dobře, ale co je to relativně? Je to levně? Nebo kde je vlastně ten správný poměr, který by měl marketing posunout? A kolik z toho bylo tuzemských hodnotitelů?

Pokud bereme v potaz pouze ceny za ubytování, tak je to skutečně levně, kdy se Praha, potažmo Česká republika stala cenově výhodná. Pokládám si však otázku, jak dlouho to potrvá? Jak dlouho hoteliéři udrží tento stav? Mají na opravy, údržbu rekonstrukce a rozmach?

Statistika hovoří o přibývání turistů, ale na druhé straně utrácejí méně. Za první pololetí cestovalo po a do ČR o 6% více tuzemců a 11% zahraničních návštěvníků. Hosté se nejvíce ubytovávají v hotelích nejvyšších kategorií, penziony zaznamenaly pokles.

A co domácí cestovní ruch, jak funguje cenové srovnání?

Když si srovnám ceny vstupů na různá kulturní představení, turistické atrakce, hrady a zámky a parkování, tak je to naprosto neuvěřitelné a ve srovnání s cenou za ubytování nelogické. A srovnání se zahraničím dopadá stejně, vstupy v tuzemsku jsou mnohde daleko dražší!

Jen mám obavu, aby z rozmachu domácího cestovního ruchu nebyla zas jen novinářská kachna a na konci roku jsme se nedivili. Letošní nepřízeň počasí, kdy se Češi houfně stěhují do teplých krajin, hrozba zvýšení DPH a předražené služby v oblasti kulturního a sportovního vyžití nevěští nic dobrého.

Kdo má skutečně toto řemeslo rád, nedělá ho pro peníze, ale z lásky a to mnohdy na vlastní úkor.

Doufejme, že se to obrátí, co pro to uděláme?
 

Zpět