Obama a Medveděv v Praze - zareaguje kongresový marketing?

01.04.2010 21:41

Světové události nabídly České republice nevídané reklamní a prezentační možnosti takříkajíc "ZDARMA", samozřejmě, NIC není zdarma, za všechno se platí, otázka čím, v jaké výši a hlavně s jakým výsledkem.

Vrcholná schůzka amerického a ruského prezidenta v Praze je odrazem nejen osobní obliby Baracka Obamy o Prahu, ale i záruka bezpečnosti, pohostinnosti a významu polohy Prahy v srdci Evropy.

Připravovaný summit a pak realizovaná setkání a návštěvy je nutné dobře a cíleně využít pro masivní propagaci Česka a Prahy pro konání vrcholných státních setkání s odkazem na již úspěšně proběhlé. Zaměření na kongresovou turistiku je v době ústupu krize ve firemní sféře a nadcházející summit  dobře načasovaná náhoda, půjde o to, zda a jak všechny odpovědné a zainteresované orgány a organizace na tento podnět zareagují. Snad už jsme se poučili, že je nutné se okamžitě chopit příležitosti a dobře tuto naprosto ojedinělou vrcholnou akci "prodat".

To, že Praha byla vybrána pro summit, jí staví do popředí zájmu nejen politického, ale i kulturního, společenského a historického. Tyto všechny atributy spolu s bezpečností a pohostinností jsou hlavními podněty pro rozhodnutí k návštěvě cílové destinace všech turistů, kongresmanů a obchodníků. Praha by měla vrcholnou schůzku prezidentů největších světových velmocí Baracka Obamy a Dmitrije Medveděva využít a stavět na této reklamě a zviditelnění.

Stavět na image a prestiži, stavět na pozitivním pohledu na Prahu, Česko, na jeho otevřenou náruč, kvalitní služby a skvělý turistický potenciál ve vybudované moderní infrastruktuře, dopravě a hotelích. K tomu využít různých mezinárodních ocenění, referencí a výzkumů z oblasti cestovního ruchu, ekonomiky a života.

Nedílnou součástí by měly být turistická lákadla a akce k významným historickým událostem jako například oslavy 600. let založení Pražského Orloje, 65. výročí ukončení II. světové války a další.

Máme se tedy na co těšit a navázat na masivní reklamu od MMR, CzechTourismu, Prague Convention Bureau a dalších ... - chopí se této příležitosti?

Zpět