Koncepce rozvoje turistiky v Praze

30.09.2010 22:00

Noví kandidáti na post pražského primátora na setkání se zástupci cestovního ruchu konstatovali, že Praze chybí koncepce rozvoje turistiky !?
Vysvětluje se tím, proč je Praha neatraktivní pro zahraniční turisty a proč dosud nemá turistika svojí váhu při rozhodování o prezentaci Česka jako takového v zahraničí?

Poplašné zprávy probíhající nejen tuzemským, ale i zahraničním tiskem o nedostatečných službách, nepoctivých taxikářích a obsluze v restauracích nikoho moc k návštěvě cizích měst a zemí nepřesvědčí. A to se nezmiňuji o úžasných článcích, jak je Praha levná v cenách ubytování, kdy některé hotely jdou až za hranu nákladovosti!

Kdy už konečně vládní prezentace pochopí, že zisk z cestovního ruchu je jedním z nejsnažších a nejvýdělečnějších, kdy už se konečně dodrží horko-těžko navrhované koncepce (kolik už jich v minulosti  bylo!) a jasný, nikým nepopiratelný cíl - cestovat se bude a čím víc hostů do Česka přijede, tím více bude cestovní ruch prosperovat, bude zajišťovat stabilní pracovní místa a navíc bude na sebe dále nabalovat sekundární obchodní vazby. Doufám, že už dávno je pryč doba, kdy se prosazovala myšlenka, že si cestovní ruch pomůže sám.

Jde jen o reálné uvažování, vytvoření podnikatelských podmínek a spolupráci všech zúčastněných - jak jednoduché!

Na druhé straně se však podívejme na realitu - zdražování cen energií, služeb a surovin, narůstající doplňkové daně (umělecké svazy apod.) a DPH.
Jak tato situace asi může dopadnout?

Bude se snižovat kvalita poskytovaných služeb? Budou v cestovním ruchu pracovat lidi bez vzdělání a jazykové vybavenosti? Budeme moci vůbec zaměstnance slušně obléknout a zaplatit?

Přejme si společně, ať náš hotelový marketing, který děláme sami za sebe, je základem celostátního marketingu, vyzdvihněme vše, co je u nás k vidění, ke konzumaci a ke spotřebě.

A nemáme toho málo ...

Zpět