Kampaň na podporu kohoutkové vody v restauracích je pod palbou výrobců tuzemských balených minerálek

25.07.2013 13:29

Do kampaně "Čerstvá kohoutková", kterou Veolia odstartovala v létě 2009, se dosud nikdo moc netrefoval. Proti podávání kohoutkové vody v restauracích se sice dříve ohradil šéfkuchař Zdeněk Pohlreich, ale ten ji jako majitel restaurace odmítl z ekonomických důvodů.

Svaz minerálních vod nyní rozeslal tiskovou zprávu, ve které kampaň odsoudil. Za nejzdravější označil balené minerálky. Na vodu z kohoutku se podle Svazu nevztahují tak přísné kontroly, vyskytují se v ní zbytky látek, jako jsou léčiva a pesticidy a zákazník vlastně neví, co pije.

Výrobci minerálek načasovali svůj útok krátce po zveřejnění zprávy firmy Veolia. Píše se v ní, že do společného projektu s Pražskými vodovody a kanalizacemi se zapojilo už přes 800 gastronomických podniků, včetně hotelů InterContinental Praha, Grand Majestic Plaza a jiných. Restauratéry lákají na karafy zdarma a potvrzení o kvalitě vody, zákazníky zase na novou mobilní aplikaci, která jim pomůže vyhledat nejbližší restauraci či kavárnu s kohoutkovou vodou. Stáhly si ji přes čtyři tisíce lidí.

Prodej balených nealkoholických nápojů v Česku v posledních letech stále klesá. Češi naopak více než dříve pijí lacinější vodu z kohoutku, nealkoholické pivo či točenou limonádu. Vyplývá to z čísel Svazu výrobců nealkoholických nápojů.

Voda z kohoutku zůstává stále nesrovnatelně levnější než voda v láhvích. Zatímco litr pitné vody přijde odběratele zhruba na pět haléřů, litr balené vody lze pořídit za tři koruny v diskontních prodejnách, ale také za několik desítek korun, které dá zákazník za značkovou minerální vodu zahraničních značek.

Kromě sirupů roste obliba energetických nápojů či nealkoholických piv. Stále oblíbenější jsou i točené limonády. Někteří jejich výrobci hlásí za poslední rok nárůst produkce až o desítky procent. Několik let trvající trend podle nich mimo jiné souvisí s módní retro vlnou dříve oblíbených výrobků. Točené limonády jsou většinou výrazně levnější než v láhvích.
 

Zpět