Analýza klientských hodnocení

31.03.2011 20:37

Internetový rezervační portál Hotel.cz v nedávné době představil analýzu klientských hodnocení, které prezentuje na svých webových stránkách.
Analýza byla zaměřena na recenze českých turistů a jejich hodnocení českých hotelů, kterých je na portálu Hotel. cz na přibližně 20 tisíc.

Jak hodnotí čeští turisté hotely, služby, profesionalitu a ochotu zaměstnanců?

Žebíček ukazatelů kvality :
42 % - přístup personálu, ochota a vstřícnost
18 % - čistota a pořádek
14 % - úroveň gastronomie
        - připojení k internetu
        - parkování v ceně ubytování

"V komentářích pak nejčastěji chválí bohaté snídaně s čerstvým ovocem a zeleninou, večeře o více chodech nebo nápadité dezerty. Snídaně, na které chce hoteliér ušetřit pár korun a která se skládá z pečiva a levného salámu nebo sýra, pro něj má jediný efekt - host se k němu pravděpodobně nevrátí a ještě se o své špatné zkušenosti podělí s ostatními," upřesnil Milan Petr z portálu Hotel.cz.

Jak vyplývá i z jiných analýz, lidé si již dneska zvykli na recenzní stránky a zveřejňovaná hodnocení, která jsou nadmíru motivační pro rozhodovací proces nákupu ubytování či poskytované služby.

Je zajímavé, že mnoho klientů již nevybírá podle ceny, ale podle úrovně hodnocení a přehledu hodnotících kritérií.

Když si projdete různé internetové rezervační systémy od těch největších globálních až po malé národní, na každém najdete recenzní stránky nebo připojená hodnocení. Systémů prezentací hodnocení je několik, bohužel někdy jsou nepřehledná a díky tomu i nerelevantní.

I z tohoto důvodu klienti většinou prohlíží a studují několik webových portálů, než si recenze přečte a "nějak" si je vytříbí.

Doporučním je, aby každý hotel měl na svých webových stránkách vlastní klientská hodnocení a další přebíraná z jiných populárních portálů, ať už jakoukoliv formou.

Nezapomeňte na průkaznost zdrojů hodnocení a už vůbec zapomeňte na fingovaná hodnocení!

A když už jsme u těch hodnocení, nedávno jsem četl zajímavý postřeh klienta o jednom hotelu, kdy mu byl zanechán dotazovací lístek s nadpsiem ve znění - Jak jsme se dnes o vás postarali?
Tento dotazník dostával po celou dobu pobytu a při různých příležitostech - při snídani, při denním úklidu, při pokojové službě apod. Není to k zamyšlení?

Zpět