130 marketingových rad pro hotely na rok 2010

30.12.2009 22:12

Po velmi zdařilých 120 marketingových rad pro hotely na rok 2009, vydal Josiah Mackenzie začátkem tohoto týdne na svém blogu nových 130 marketingových rad a nápadů pro hotely na rok 2010.

Z celého souboru vybíráme a upravujeme pro možnosti využití v našich podmínkách :

130 marketingových rad a nápadů pro hotely na rok 2010

Strategie

  • 90 % kupního rozhodnutí je ovlivněno internetem
  • vzdělanější klienti se orientují na vyhledávání prostřednictvím Google
  • dosažení marketingových cílů v minulosti - dosažení povědomí o značce prostřednictvím mediální reklamy, dnes - přímá komunikace
  • zveřejňovat na webu co nejvíce informací, prakticky jakékoliv informace o kterých si myslíte, že by je vaši hosté mohli potřebovat
  • informace vkládejte do všech možných distribučních a internetových kanálů - blog, e-mail, článek, PDF, tisková zpráva, případová studie, video, sociální sítě
  • nelze najednou zasáhnout celý tržní potenciál, nutno zaměřit pozornost na více menších cílů
  • využijte výhodu menšího podniku v rychlosti, pružnosti a flexibilitě
  • marketingová orientace na získání, udržení a zvyšování nabídek bonitním zákazníkům
  • klienti milují složitost, ale uznávají jednoduchost
  • preferujte nabídku v které jste nejlepší

Plánování

  • držte si pokud možno svojí cenu
  • jasně definujte své postavení na trhu
  • převyšte svoji konkurenci v nabídce, ne v ceně
  • průlomové kampaně vyžadují neobvyklé přístupy
  • maximalizace zisků je v orientaci prodeje nejlepším klientům
  • jasně stanovit cíle vlastního úspěchu
  • Webová stránka :
  • vizuelně zvýrazněte nejdůležitější prvky na stákách
  • nabídka v popředí signalizuje co chceme, aby zákazník udělal
  • výrazný rezervační formulář
  • vyzdvihněte přednosti pro každou klientskou skupinu
  • stránky upravte klientům na "skenování", ne na "čtení" - rychlost podání informace
  • použijte vizuální efekty směřující k emočním nákupům
  • text obsahu stránky přizpůsobte čtenářům (klientům)
  • zpětná vazba, komentáře, klientská hodnocení přímo na webových stránkách
  • dbát na přístupnost a přehlednost stránek
  • využít moderní internetové reklamní praktiky - minisite, reklamní vstupní stránky, kreativní reklama pro zvýšení konverzí

Internetový marketing

  • být co nejvýše v přirozených výsledcích vyhledávání
  • až 86 % internetového prodeje pramení z přirozeného vyhledávání
  • analyzujte a vhodně volte klíčová slova pro vyhledávání
  • zaměřte pozornost na 2 - 3 klíčová slova relevantně spojená s vaším podnikání
  • využívejte blogů a odkazů na vaše stránky
  • budujte kvalitní linkbuilding
  • nejlepší odkazy jsou od spokojených klientů a jejich internetových aktivit
  • SEO je zisk, nikoliv náklad
  • SEO se neustále vyvíjí, držte s ním krok
  • Internetový marketing (SEM) je neustálý proces

Prestiž

  • historie a prestiž webové stránky je nanejvýš důležitá pro přirozené vyhledávání
  • klientská hodnocení jsou na nejvyšší příčce rozhodovacího procesu
  • vnímejte a analyzujte hodnocení, vyvoďte důsledky a opatření
  • sledujte internetové dění okolo názvu zařízení, restaurace a odpovědných členů vedení
  • vyhodnocujte hodnocení na portálech, které jsou na klientská hodnocení zaměřená, např. Tripadvisor
  • reagujte zpětně na negativní online hodnocení hodnotícím, využijte uvedených kontaktů, vstupte s nimi do dialogu
  • posuzujte stížnosti jako podnět k zlepšení

Sociální sítě

  • zapojte se do sociálních sítí, reagujte na vedený dialog
  • podpořte budování dobrého jména účastníky blogu vlastní reakcí a sdílením informací, vybudujte blogy pro různé skupiny klientů
  • nejužitečnější internetový obsah o vašem zařízení je obsah tvořený spokojenými klienty
  • neustále podněcujte vlastní obsahovou aktivitou budování dobré pověsti
  • dejte prostor hostům pro prezentaci jejich mediálního obsahu na vašich stránkách
  • zveřejněte své propagační fotografie na volných hostigových službách
  • vytvořte videoprezentaci zařízení vlastními zaměstnanci a zveřejnete na YouTube, popř. dalších sítích
  • využijte virální marketing, ale pozor na nákladovou položku výroby, mnohdy se nevrátí
  • Facebook - zkuste to, ale opatrně, někdy méně znamená více
  • pomocí blogů propagujte i lokalitu, to platí zejména v odlehlých oblastech, kde pro vás není konkurencí sousední hotel, ale jiná lokalita

Reklama

  • propagujte pouze služby, které skutečně poskytujete, není nic horšího než zklamaný host
  • testujte kampaně v levnějších médiích před nasazením do drahých médií
  • veďte cílenou kampaň s možností její analýzy
  • veďte reklamu příběhem, který prodává
  • výchovně-vzdělávací reklama je v dnešní době nejúčinější
  • analyzujte reklamy, neúčinné okamžitě zastavujte

E-mail

  • e-mailové nabídky zasílejte jen na základě povolení adresáta
  • e-mail s oslovením je po stránce psychologického hodnocení na vyšší pozici
  • e-mail buduje povědomí o značce
  • e-mail není určen jen vlastním klientům, používejte jej k informaci obchodních partnerů
  • využívejte sofistikovaných e-mailových databank, zasílejte relevantní nabídky různým skupinám klientů
  • nabízejte exklusivní slevy a vyjímečný servis na VIP úrovni
  • zvolte správnou frekvenci zasílání e-mailů, ideálně zjistěte, jak často si přejí oslovení dostávat e-mailovou korespondenci
  • e-mailový marketing neustále testujte a poučte se z analýz, testujte den a čas zasílání, frekvenci, personalizaci, předmět, obsah, ceny nabídek a různé druhy výzev k akci

Tisk a média

  • kvalitní PR musí zpracovávat mediální novináři a redaktoři
  • používejte tiskové zprávy jako podklad vašeho sdělení
  • využívejte novinářských portálů zdarma pro vaše PR a TZ
  • využívejte příběhů vašich klientů, orientujte PR na příběh

Služby zákazníkům

  • získání nového zákazníka je přibližně 5x dražší než udržení stávajícího klienta
  • za nejvyšší prioritu pokládejte názor klienta, přesvědčte se, že totéž chápou i vaši zaměstnanci
  • veďte sofistikované seznamy stálých klientů aby cítili, že o ně máte zájem
  • shromážděte si co nejvíce informací o vašich hostech, čím více informací, tím flexibilněji a cíleně lze nabídnout doplňkové služby
  • nabídka WiFi zdarma - ideální pro diskrétní pobídku zaslání hodnocení na TripAdvisor
  • důsledně pracujte s každým hostem i po jeho odjezdu, někdy i po několika letech
  • budujte loajalitu klientů unikátním a inovovaným vybavením, které nemusí být pouze ve špičových zařízeních
  • ponechte větší rozhodovací schopnost vlastním zaměstnancům při rozhodování přidělení klientských bonusů

Buďte globální

  • mějte na mysli, že až 60% vyhledávání se uskutečňuje v jiném jazyce, než je angličtina
  • mějte zpracované webové stránky v rodném jazyce vašich potenciálních klientů
  • využívejte rodilé překladatele
  • trendem je nepoužívat vlajky k přepínání jazykových variant, používejte textové odkazy
  • je možné použít speciální vstupní stránku s přivítáním v různých jazykových mutacích
  • pokud je to technicky možné, nabízejte stránku podle příchozí IP adresy s relevantní jazykovou mutací
  • optimalizujte stránky pro jazykové mutace
  • využijte sociálních sítí v různých jazykových mutacích a místních podmínkách

Analýza a měření

  • analyzujte co nejvíce shromážděných dat
  • vyberte si různé metriky (i vlastní) internetových kampaní
  • srovnatelné analýzy kampaní vzájemně vyhodnocujte a porovnávejte
  • využívejte všech dat, které jsou dostupné z různých metrik, zaměřte se na míry prokliku, konverze, zobrazené stránky, klíčová slova, čas strávený na stráce, míra odchodů apod.
  • vyhodnoťte klíčová slova, která přináší největší míru konverzí
  • neustále zjišťujte, jak se hosté o vás dozvěděli
  • cílem statistik a analýz je zdroj tržeb

 

Zpět