130 marketingových rad pro hotely na rok 2010
30.12.2009 22:12Po velmi zdařilých 120 marketingových rad pro hotely na rok 2009, vydal Josiah Mackenzie začátkem tohoto týdne na svém blogu nových 130 marketingových rad a nápadů pro hotely na rok 2010.
Z celého souboru vybíráme a upravujeme pro možnosti využití v našich podmínkách :
Strategie
- 90 % kupního rozhodnutí je ovlivněno internetem
- vzdělanější klienti se orientují na vyhledávání prostřednictvím Google
- dosažení marketingových cílů v minulosti - dosažení povědomí o značce prostřednictvím mediální reklamy, dnes - přímá komunikace
- zveřejňovat na webu co nejvíce informací, prakticky jakékoliv informace o kterých si myslíte, že by je vaši hosté mohli potřebovat
- informace vkládejte do všech možných distribučních a internetových kanálů - blog, e-mail, článek, PDF, tisková zpráva, případová studie, video, sociální sítě
- nelze najednou zasáhnout celý tržní potenciál, nutno zaměřit pozornost na více menších cílů
- využijte výhodu menšího podniku v rychlosti, pružnosti a flexibilitě
- marketingová orientace na získání, udržení a zvyšování nabídek bonitním zákazníkům
- klienti milují složitost, ale uznávají jednoduchost
- preferujte nabídku v které jste nejlepší
Plánování
- držte si pokud možno svojí cenu
- jasně definujte své postavení na trhu
- převyšte svoji konkurenci v nabídce, ne v ceně
- průlomové kampaně vyžadují neobvyklé přístupy
- maximalizace zisků je v orientaci prodeje nejlepším klientům
- jasně stanovit cíle vlastního úspěchu
- Webová stránka :
- vizuelně zvýrazněte nejdůležitější prvky na stákách
- nabídka v popředí signalizuje co chceme, aby zákazník udělal
- výrazný rezervační formulář
- vyzdvihněte přednosti pro každou klientskou skupinu
- stránky upravte klientům na "skenování", ne na "čtení" - rychlost podání informace
- použijte vizuální efekty směřující k emočním nákupům
- text obsahu stránky přizpůsobte čtenářům (klientům)
- zpětná vazba, komentáře, klientská hodnocení přímo na webových stránkách
- dbát na přístupnost a přehlednost stránek
- využít moderní internetové reklamní praktiky - minisite, reklamní vstupní stránky, kreativní reklama pro zvýšení konverzí
Internetový marketing
- být co nejvýše v přirozených výsledcích vyhledávání
- až 86 % internetového prodeje pramení z přirozeného vyhledávání
- analyzujte a vhodně volte klíčová slova pro vyhledávání
- zaměřte pozornost na 2 - 3 klíčová slova relevantně spojená s vaším podnikání
- využívejte blogů a odkazů na vaše stránky
- budujte kvalitní linkbuilding
- nejlepší odkazy jsou od spokojených klientů a jejich internetových aktivit
- SEO je zisk, nikoliv náklad
- SEO se neustále vyvíjí, držte s ním krok
- Internetový marketing (SEM) je neustálý proces
Prestiž
- historie a prestiž webové stránky je nanejvýš důležitá pro přirozené vyhledávání
- klientská hodnocení jsou na nejvyšší příčce rozhodovacího procesu
- vnímejte a analyzujte hodnocení, vyvoďte důsledky a opatření
- sledujte internetové dění okolo názvu zařízení, restaurace a odpovědných členů vedení
- vyhodnocujte hodnocení na portálech, které jsou na klientská hodnocení zaměřená, např. Tripadvisor
- reagujte zpětně na negativní online hodnocení hodnotícím, využijte uvedených kontaktů, vstupte s nimi do dialogu
- posuzujte stížnosti jako podnět k zlepšení
Sociální sítě
- zapojte se do sociálních sítí, reagujte na vedený dialog
- podpořte budování dobrého jména účastníky blogu vlastní reakcí a sdílením informací, vybudujte blogy pro různé skupiny klientů
- nejužitečnější internetový obsah o vašem zařízení je obsah tvořený spokojenými klienty
- neustále podněcujte vlastní obsahovou aktivitou budování dobré pověsti
- dejte prostor hostům pro prezentaci jejich mediálního obsahu na vašich stránkách
- zveřejněte své propagační fotografie na volných hostigových službách
- vytvořte videoprezentaci zařízení vlastními zaměstnanci a zveřejnete na YouTube, popř. dalších sítích
- využijte virální marketing, ale pozor na nákladovou položku výroby, mnohdy se nevrátí
- Facebook - zkuste to, ale opatrně, někdy méně znamená více
- pomocí blogů propagujte i lokalitu, to platí zejména v odlehlých oblastech, kde pro vás není konkurencí sousední hotel, ale jiná lokalita
Reklama
- propagujte pouze služby, které skutečně poskytujete, není nic horšího než zklamaný host
- testujte kampaně v levnějších médiích před nasazením do drahých médií
- veďte cílenou kampaň s možností její analýzy
- veďte reklamu příběhem, který prodává
- výchovně-vzdělávací reklama je v dnešní době nejúčinější
- analyzujte reklamy, neúčinné okamžitě zastavujte
- e-mailové nabídky zasílejte jen na základě povolení adresáta
- e-mail s oslovením je po stránce psychologického hodnocení na vyšší pozici
- e-mail buduje povědomí o značce
- e-mail není určen jen vlastním klientům, používejte jej k informaci obchodních partnerů
- využívejte sofistikovaných e-mailových databank, zasílejte relevantní nabídky různým skupinám klientů
- nabízejte exklusivní slevy a vyjímečný servis na VIP úrovni
- zvolte správnou frekvenci zasílání e-mailů, ideálně zjistěte, jak často si přejí oslovení dostávat e-mailovou korespondenci
- e-mailový marketing neustále testujte a poučte se z analýz, testujte den a čas zasílání, frekvenci, personalizaci, předmět, obsah, ceny nabídek a různé druhy výzev k akci
Tisk a média
- kvalitní PR musí zpracovávat mediální novináři a redaktoři
- používejte tiskové zprávy jako podklad vašeho sdělení
- využívejte novinářských portálů zdarma pro vaše PR a TZ
- využívejte příběhů vašich klientů, orientujte PR na příběh
Služby zákazníkům
- získání nového zákazníka je přibližně 5x dražší než udržení stávajícího klienta
- za nejvyšší prioritu pokládejte názor klienta, přesvědčte se, že totéž chápou i vaši zaměstnanci
- veďte sofistikované seznamy stálých klientů aby cítili, že o ně máte zájem
- shromážděte si co nejvíce informací o vašich hostech, čím více informací, tím flexibilněji a cíleně lze nabídnout doplňkové služby
- nabídka WiFi zdarma - ideální pro diskrétní pobídku zaslání hodnocení na TripAdvisor
- důsledně pracujte s každým hostem i po jeho odjezdu, někdy i po několika letech
- budujte loajalitu klientů unikátním a inovovaným vybavením, které nemusí být pouze ve špičových zařízeních
- ponechte větší rozhodovací schopnost vlastním zaměstnancům při rozhodování přidělení klientských bonusů
Buďte globální
- mějte na mysli, že až 60% vyhledávání se uskutečňuje v jiném jazyce, než je angličtina
- mějte zpracované webové stránky v rodném jazyce vašich potenciálních klientů
- využívejte rodilé překladatele
- trendem je nepoužívat vlajky k přepínání jazykových variant, používejte textové odkazy
- je možné použít speciální vstupní stránku s přivítáním v různých jazykových mutacích
- pokud je to technicky možné, nabízejte stránku podle příchozí IP adresy s relevantní jazykovou mutací
- optimalizujte stránky pro jazykové mutace
- využijte sociálních sítí v různých jazykových mutacích a místních podmínkách
Analýza a měření
- analyzujte co nejvíce shromážděných dat
- vyberte si různé metriky (i vlastní) internetových kampaní
- srovnatelné analýzy kampaní vzájemně vyhodnocujte a porovnávejte
- využívejte všech dat, které jsou dostupné z různých metrik, zaměřte se na míry prokliku, konverze, zobrazené stránky, klíčová slova, čas strávený na stráce, míra odchodů apod.
- vyhodnoťte klíčová slova, která přináší největší míru konverzí
- neustále zjišťujte, jak se hosté o vás dozvěděli
- cílem statistik a analýz je zdroj tržeb
———
Zpět