Podvodné praktiky zahraničních katalogů

15.04.2010 22:00

Opět nastal čas každoročního masírování hotelového businessu (a nejen jeho) ze strany podvodných zahraničních katalogů s výhodnou nabídkou tištěné inzerce v prestižním katalogu.
Výhodná nabídka to je - ale jen a pouze pro "vydavatele", úvozovky jsou na místě, protože skutečné tištěné katalogy v lepším případě mají naprosto bezcenný uživatelský charakter s množstvím chyb, v horším případě není katalog vůbec vytištěn, natož distribuován.

Jak celý nábor probíhá?

Na hotelové recepce příjde obyčejně tvářící se fax s dotazy a kolonkami k vyplnění názvu zařízení, kontaktních údajů, vybavení, cen a lokace.
Někde na faxu VELMI MALÝM písmem, většinou i rozmazaným či nečitelným písmem jsou v přibližně 10-ti řádcích popsány podmínky spolupráce (prezentace) a většinou uprostřed textu je CENA pobyhující se těsně OKOLO tisíce EURO - 1.000 EUR. Většinou je v podmínkách uvedena i automatická aktualizace na další 3 - 5 let. Toť vše!

Čilá recepce  z důvodu nevytíženosti a přehnané iniciativy fax svědomitě vyplní a odešle a druhý den se "pochlubí" o své aktivitě. Někdy příjde obálka s vloženou zpětnou obálkou, někdy příjde osobně i obchodní zástupce, který vše "vyřídí" s recepcí.

A milý hoteliér je o uvedenou sumu lehčí nebo má zaděláno na pořádný problém.

Podvodné praktiky zahraničních katalogů se každoročně opakují, ale bohužel podnikatelé nejsou stále opatrní a jsou naprosto nepoučitelní. Rada, jak těmto praktikám čelit je, nic nevyplňovat a neposílat, řádně poučit pracovníky recepce o jejich povinnostech a seznámit je s příslušnými formulářemi a tiskopisy, s kterými jsou oprávněni pracovat.

Podvodných praktik využívají desítky (stovky) firem, nejznámější z nich v hotelovém businessu jsou :

  • Traveller´s Digest
  • Euro Business Guide
  • European City Guide
  • Intercable Verlag (zpráva o zadržení šéfů firmy)
  • First European City Guide
  • Tour and Travel Guide
  • World Business Guide/Directory
  • World Company Directory
  • The European WWW Register
  • The European City
  • NovaChannel AG

Mnoho podnikatelů z celého světa se průběžně úspěšně či neúspěšně soudí s "vydavateli", absolvuje i několikaleté soudní martíria a žaloby. Nezřídka jsou vystaveni i nátlakovým praktikám vyděračského charakteru.

Postupem času se objevilo na internetu mnoho webových stránek, které se podrobně problematikou podvodných praktik zahraničních katalogů zabývá, popisuje zkušenosti a zveřejňuje postupy obrany. Občas se podaří i policii zatknout a soudně obvinit podnikatelské mafiány.

Ale stále není vyhráno, stále se mnoho hoteliérů nechá zlákat nebo je do úžasné prezentace někdo dostane, stále jsou lehce vydělané peníze pro "vydavatele" lákavou praktikou. Zachovejte se podle svého rozumu, řádně si prostudujte došlé nabídky, poraďte se s kolegy či se podívejte na internet než se rozhodnete k "vyhození peněz do kanálu".
Je nutné ještě poznamenat, že podvodné praktiky nepoužívají pouze katalogové firmy, ale i internetové, optimalizační a reklamní společnosti.

Obezřetnosti není nikdy dost!

Zpět