Evropský hodnotový index hotelových cen

17.06.2010 22:53

Nadnárodní poradenská společnost HVS každoročně zveřejňuje evropský hodnotový index hotelových cen. HVS mimo své hlavní aktivity shromažďuje statistické údaje vývoje hotelových cen, které jsou považovány za relevantní ukazatele celoevropského vývoje v hotelovém byznyse.
Celoevropský propad cen o 13,4% je významným podnětem pro přijetí plánování RevPAR, nákladů a celkových výnosů. Je otázkou, zda rok 2009 byl posledním rokem klesajících ukazatelů, zda si skutečně celoevropský cestovní ruch sáhl na dno svého podnikání.

Hotely byly ekonomickou situací přinuceni zrekapitulovat své zaměření na určitý klientský segment a přijmout mnohdy nepopulární opatření pro záchranu svého bytí v krizové nabídce hotelových služeb dalším klientským skupinám.

Vzpomeňme si na nedávné "sundávání" počtu kategorizačních hvězdiček, honosných rezortních jmen a názvů, honbou za nejmodernější technikou a incentivní nabídkou a podobně.

Hotelový průmysl utrpěl v posledních dvou letech nevratné rány jak ekonomického, tak společenského charakteru. V současné době je nutné čelit i dalším ranám a to ze strany zdražování nezbytných dodavatelských služeb, daňových a ekologických předpisů a celkové hospodářské situaci obyvatelstva.
Tato negativa posunují rozmach hotelového průmyslu o řadu let zpět, hoteliéři se budou muset vyrovnat s nezájmem úvěrových společností do investic, s omezeným procentem obsazenosti a s klesající výslednou prodejní cenou hotelového pokoje (RevPAR). S tím jde ruku v ruce i nutnost úspor nákladových a mzdových prostředků, rekonstukce a údržby.

Predikce zlepšení ekonomických výsledků (EBIT) evropského hotelnictví je ještě minimálně dvouroční, což bude doba postupného vzkříšení a nalezení nových, lákavých a neotřelých nabídek pro klienty, kteří by měli do budoucna využívat široké hotelové nabídky služeb a oprostit se od "pouhého přespání".

V budoucnu se hotelový průmysl musí nutně orientovat na rozšíření nabídky poskytovaných služeb, odprostit se od zaběhlých a léty praktikovaných standardních hotelových výkonů a přejít k trendovým, moderním a žádaným službám.

Vývoj evropských hotelových cen

 

Zpět