111 marketingových tipů na rok 2011
11.01.2011 11:11Josiah Mackenzie začátkem roku publikoval na svém blogu pro rok 2011 nových 111 marketingových tipů, rad a nápadů, které by měl hotelový marketing uplatňovat, udržovat a rozšiřovat.
111 marketingových tipů na rok 2011 je pokračováním úspěšných 120 tipů na rok 2009 a 130 tipů na rok 2010.
V letošním vydání jsou marketingové tipy odkazovány i na další zdroje, což je zajímavé jednak z pohledu marketingu samotného, ale i k pochopení a přímějšímu objasnění rady či tipu.
Z materiálu vybíráme :
Plánování a strategie
- loajalita zákazníků
- publikování nejčastějších otázek a odpovědí
- publikování unikátních vlastností
- publikování důvodů okamžité rezervace
- personifikace nabídek
- podpora aktivních a talentovaných zaměstnanců
- podporujte a aplikujte nové nápady svých zaměstnanců
- "Nejdůležitější vlastnost pro inovace dnes není kreativita, ale zvědavost"
- důslednost a konzistence pracovní činnosti
- akcent na obchodní jednání všech pracovníků při styku s klientem
- publikace a reakce na zákaznické myšlenky a tipy
Sociální média
- využít sociálních sítí všemi zaměstnanci na všech pozicích
- koordinace výstupů na sociálních sítích
- získávejte přátele na sítích přirozenou cestou
- využijte skutečných příběhů a zážitků
- využijte získaných materiálů od klientů - reference, fotodokumentaci, video apod.
- odměňte věrné fanoušky a přátele
- zdokonalujte prezentaci video obsahu
- buďte osobní a reagujte na podněty
- využijte vlastních sil na sociálních sítích, nikdo vás nezná lépe než vy sami
- twítujte jen přínosně
- opatrně s reklamou na sociálních sítích, ne vždy se vyplatí
- využívejte doplňkových aplikací Facebooku
- využijte reklamu na Facebooku, zvláště na profilových stránkách
- zaměřte se na kreativní využití fotodokumentace na Facebooku, fotky "táhnou"
- dejte pozor na odvrácení pozornosti při přechodu na Facebook z vašich stránek
- zvažte LinkedIn
- využijte výhody Flickeru
- nezaměřujte pozornost jen na ROI ze sociálních sítí, využijte je pro podporu značky a nepřímé podpory prodeje
- sociální sítě přispívají přirozenému SEO
- učte se od aktivních uživatelů sítí
Webové stránky
- mějte na paměti, že webová práce nikdy nekončí
- optimalizujte stránky pro náhledy na Google Instant Preview
- budujte obsah všemi dostupnými prostředky
- vytvořte video kanál
- použijte přívětivý a nevšední grafický design
- analyzujte použitelnost informací na stránkách
- důsledně optimalizujte a analyzujte cílové stránky
- poskytněte klientům prostor pro čtení a psaní hodnocení
- analyzujte rychlost načtení stránky
- zaujměte na první pohled
- zapojte návštěvníky do akce
- dejte pozor na chybové stránky
- rok 2011 bude rokem videa
- vězte, že optimalizace nespí, sledujte nové trendy a přizpůsobte se
- uvažujete o live chat? právě je nejvyšší čas
- dbejte na paritu cen
- podpořte rezervace na vlastních stránkách zabezpečenými přístupy plateb
Mobilní webové stránky
- optimalizujte web pro mobilní prezentace
- zachyťte dramatický nástup mobilní komunikace
- zajímejte se o dostupnosti a účinnosti QR kodů
- studujte zásady a úspěchy mobilní komunikace
- mobilní komunikace a marketing je nastupující trend
- nepodceňujte sílu geolokačních aplikací
- mobilní prezentace vyžaduje zážitky a interakci
Reference a hodnocení
- analyzujte reference
- sledujte pokud možno všechny informace o vás ve virtuálním světě
- využijte sledovacích a vyhodnocovacích nástrojů a služeb
- 86 % klientů vnímá hodnocení jako nejdůležitější rozhodovací faktor
- nespokojený zákazník dříve ovlivnil 3 lidi, dnes 3 miliony
- většina zveřejněných hodnocení jsou pozitivní
- publikovaná hodnocení zvyšují kredibilitu
- využijte aktivit klientů v rámci jejich hodnocení a sdílení kompletního obsahu
- motivujte hosty k recenzím, buďte kreativní a nápadití
- pamatujte, že stačí pár minut na to, abyste si zkazili mnohaleté úsilí budování dobré pověsti
Reklama
- odlehčená reklama s příběhem a "ikonami" je nejzajímavější
- pusťte klienta do tvoření dalšího děje
- nabídněte za nekvalitní služby vrácení peněz
- důsledně připravte PPC kampaně s jasnými cílovými stránkami
- bannerové reklamy stále mají své místo a neustále se vyvíjí
- přímý e-mail marketing neustále převyšuje konverzní poměry nad ostatními aktivitami
- prezentujte přitažlivé a cílené vstupní stránky
- odkažte se na ukázku mailingu
- jasně stanovte periodicitu e-mailingu
- personifikujte e-mailing
- nechte vybrat potenciální odběratele nabízená témata vašich newsletterů
- nezapomínejte na odhlášení z odběru
Služby
- přemýšlejte o vytvoření zákaznického servisu
- zaměřte se na "zelené" podnikání
- publikujte materiály s vědomím dalšího sdílení mezi návštěvníky - doporučit známému
- vytvořte platformu otevřených zkušeností a rad klientů
- zamyslete se nad "bariérou" recepčních pultů, nastupuje trend přímého kontaktu
- pracujte flexibilně se sociálními sítěmi
Vybavení a technologie
- instalujte vysokorychlostní internet, ideálně WiFi
- TeleAdapt - budoucnost připojení osobní techniky na pokojích
- sledujte nástup virtuálních technologií do kongresového segmentu
Tisk a média
- pracujte s tiskovými zprávami
- dbejte na unikátnost zařízení
- zaměřte pozornost na kvalitní PR
Měření a analýzy
- analytika procesu rezervace není 100% měřitelná
- vyhodnocujte všechny dostupné analytické procesy
- zvažte sledování nejdůležitějších parametrů
- sociální sítě urychlují nákupní rozhodování
———
Zpět