111 marketingových tipů na rok 2011

11.01.2011 11:11

Josiah MackenzieJosiah Mackenzie začátkem roku publikoval na svém blogu pro rok 2011 nových 111 marketingových tipů, rad a nápadů, které by měl hotelový marketing uplatňovat, udržovat a rozšiřovat.

111 marketingových tipů na rok 2011 je pokračováním úspěšných 120 tipů na rok 2009 a 130 tipů na rok 2010.

V letošním vydání jsou marketingové tipy odkazovány i na další zdroje, což je zajímavé jednak z pohledu marketingu samotného, ale i k pochopení a přímějšímu objasnění rady či tipu.

 

Z materiálu vybíráme :

Plánování a strategie

  • loajalita zákazníků
  • publikování nejčastějších otázek a odpovědí
  • publikování unikátních vlastností
  • publikování důvodů okamžité rezervace
  • personifikace nabídek
  • podpora aktivních a talentovaných zaměstnanců
  • podporujte a aplikujte nové nápady svých zaměstnanců
  • "Nejdůležitější vlastnost pro inovace dnes není kreativita, ale zvědavost"
  • důslednost a konzistence pracovní činnosti
  • akcent na obchodní jednání všech pracovníků při styku s klientem
  • publikace a reakce na zákaznické myšlenky a tipy

Sociální média

  • využít sociálních sítí všemi zaměstnanci na všech pozicích
  • koordinace výstupů na sociálních sítích
  • získávejte přátele na sítích přirozenou cestou
  • využijte skutečných příběhů a zážitků
  • využijte získaných materiálů od klientů - reference, fotodokumentaci, video apod.
  • odměňte věrné fanoušky a přátele
  • zdokonalujte prezentaci video obsahu
  • buďte osobní a reagujte na podněty
  • využijte vlastních sil na sociálních sítích, nikdo vás nezná lépe než vy sami
  • twítujte jen přínosně
  • opatrně s reklamou na sociálních sítích, ne vždy se vyplatí
  • využívejte doplňkových aplikací Facebooku
  • využijte reklamu na Facebooku, zvláště na profilových stránkách
  • zaměřte se na kreativní využití fotodokumentace na Facebooku, fotky "táhnou"
  • dejte pozor na odvrácení pozornosti při přechodu na Facebook z vašich stránek
  • zvažte LinkedIn
  • využijte výhody Flickeru
  • nezaměřujte pozornost jen na ROI ze sociálních sítí, využijte je pro podporu značky a nepřímé podpory prodeje
  • sociální sítě přispívají přirozenému SEO
  • učte se od aktivních uživatelů sítí

Webové stránky

  • mějte na paměti, že webová práce nikdy nekončí
  • optimalizujte stránky pro náhledy na Google Instant Preview
  • budujte obsah všemi dostupnými prostředky
  • vytvořte video kanál
  • použijte přívětivý a nevšední grafický design
  • analyzujte použitelnost informací na stránkách
  • důsledně optimalizujte a analyzujte cílové stránky
  • poskytněte klientům prostor pro čtení a psaní hodnocení
  • analyzujte rychlost načtení stránky
  • zaujměte na první pohled
  • zapojte návštěvníky do akce
  • dejte pozor na chybové stránky
  • rok 2011 bude rokem videa
  • vězte, že optimalizace nespí, sledujte nové trendy a přizpůsobte se
  • uvažujete o live chat? právě je nejvyšší čas
  • dbejte na paritu cen
  • podpořte rezervace na vlastních stránkách zabezpečenými přístupy plateb

Mobilní webové stránky

  • optimalizujte web pro mobilní prezentace
  • zachyťte dramatický nástup mobilní komunikace
  • zajímejte se o dostupnosti a účinnosti QR kodů
  • studujte zásady a úspěchy mobilní komunikace
  • mobilní komunikace a marketing je nastupující trend
  • nepodceňujte sílu geolokačních aplikací
  • mobilní prezentace vyžaduje zážitky a interakci

Reference a hodnocení

  • analyzujte reference
  • sledujte pokud možno všechny informace o vás ve virtuálním světě
  • využijte sledovacích a vyhodnocovacích nástrojů a služeb
  • 86 % klientů vnímá hodnocení jako nejdůležitější rozhodovací faktor
  • nespokojený zákazník dříve ovlivnil 3 lidi, dnes 3 miliony
  • většina zveřejněných hodnocení jsou pozitivní
  • publikovaná hodnocení zvyšují kredibilitu
  • využijte aktivit klientů v rámci jejich hodnocení a sdílení kompletního obsahu
  • motivujte hosty k recenzím, buďte kreativní a nápadití
  • pamatujte, že stačí pár minut na to, abyste si zkazili mnohaleté úsilí budování dobré pověsti

Reklama

  • odlehčená reklama s příběhem a "ikonami" je nejzajímavější
  • pusťte klienta do tvoření dalšího děje
  • nabídněte za nekvalitní služby vrácení peněz
  • důsledně připravte PPC kampaně s jasnými cílovými stránkami
  • bannerové reklamy stále mají své místo a neustále se vyvíjí

E-mail

  • přímý e-mail marketing neustále převyšuje konverzní poměry nad ostatními aktivitami
  • prezentujte přitažlivé a cílené vstupní stránky
  • odkažte se na ukázku mailingu
  • jasně stanovte periodicitu e-mailingu
  • personifikujte e-mailing
  • nechte vybrat potenciální odběratele nabízená témata vašich newsletterů
  • nezapomínejte na odhlášení z odběru

Služby

  • přemýšlejte o vytvoření zákaznického servisu
  • zaměřte se na "zelené" podnikání
  • publikujte materiály s vědomím dalšího sdílení mezi návštěvníky - doporučit známému
  • vytvořte platformu otevřených zkušeností a rad klientů
  • zamyslete se nad "bariérou" recepčních pultů, nastupuje trend přímého kontaktu
  • pracujte flexibilně se sociálními sítěmi

Vybavení a technologie

  • instalujte vysokorychlostní internet, ideálně WiFi
  • TeleAdapt - budoucnost připojení osobní techniky na pokojích
  • sledujte nástup virtuálních technologií do kongresového segmentu

Tisk a média

  • pracujte s tiskovými zprávami
  • dbejte na unikátnost zařízení
  • zaměřte pozornost na kvalitní PR

Měření a analýzy

  • analytika procesu rezervace není 100% měřitelná
  • vyhodnocujte všechny dostupné analytické procesy
  • zvažte sledování nejdůležitějších parametrů
  • sociální sítě urychlují nákupní rozhodování

 

Zpět