Prezentace na rezervačních portálech
Vlastní webová prezentace na rezervačních portálech třetích stran je z pohledu majtele ubytovacího zařízení zdánlivě nejjednodušší. Nelze však říci, že nejlevnější.
- přehled z největších světových rezervačních portálů
- přehled z největších českých rezervačních portálů
Jak jsme si již několikrát objasnili, webová prezentace by měla být co nejaktuálnější a informačně nejkomplexnější. Těchto dvou základních vlastností webu můžeme plně docílit výhradně provozem a správou vlastních webových stránek na vlastní doméně, nikoliv na rezervačních portálech.
Velká většina rezervačních portálů ať už tuzemské či zahraniční provenience dospělo k závěru, že pokud chtějí profitovat ze zprostředkování ubytování, resp. zabezpečování rezervací ubytovacím zařízením, musí přistoupit k možnosti flexibilní editace téměř všech záznamů.
Webová prezentace ubytovacích zařízení na rezervačních portálech obsahuje zpravidla všechny identické záznamy, jako jsou záznamy na menších vlastních webových stránkách, avšak v některých případech i více v souvislosti s využitím nových moderních trendů a funkcionalit. Důvod k tomu je zřejmý - portály si mezi sebou vzájemně konkurují a který z nich dosáhne příjemnějšího a relevantnějšího uživatelského prostředí, získává větší oblibu u klientů.
Nejoblíbenější, tudíž i nejvíce využívané rezervační portály se vyznačují sofistikovaným vyhledáváním, bohatou nabídkou lokalit a druhů ubytování, kvalitním popisem a fotografickým doprovodem, v ideálním případě virtuální prohlídkou či videem, referencemi od klientů, oficiálními certifikacemi, turistickými zajímavostmi a doporučeními, přehledem vzdáleností, mapovými podklady ideálně v kombinaci se street view a trasovačem a ON-LINE rezervacemi včetně možnosti platby prostřednictvím zabezpečených internetových plateb.
Obchodních modelů prezentací ubytovacích zařízení na rezervačních portálech je několik. Nejpoužívanější z placených modelů jsou :
- pevná platba za základní prezentaci
- pevná platba za rozšířenou prezentaci
- pevná platba za přednostní prezentaci
- pevná platba za prezentaci + procentní provize za zprostředkovanou rezervaci
- procentní provize za zprostředkovanou rezervaci
- platba za kampaně
Existují i rezervační portály s neplacenou prezentací.
Více si o výhodách a nevýhodách prezentací na rezervačních portálech můžete přečíst na Internetový prodej ubytovacíh kapacit
Přehled z největších světových rezervačních portálů :
Přehled z dalších světových rezervačních portálů :
Přehled z největších českých rezervačních portálů :
Přehled z dalších českých rezervačních portálů :