Jaro a léto - ideální čas hotelového copywritingu

Copywriting v hotelovém marketingu má mnoho různých předností. Doslova si můžeme hrát s neuvěřitelnou ohebností a bohatostí češtiny, s kreativními přívlastky a synonymy. Avšak pozor na pravopis (občas s tím mám problémy o:(

Copywriting je specifická disciplína, které se věnuje až příliš mnoho firem a jednotlivců. Jak si pak vybrat z nepřeberné nabídky copywriterů, kteří inzerují své služby téměř identickým mottem - copywriter = prodavač za klávesnicí.

Není to tak dávno, co jsem si dělal průzkum mezi nabídkami copywritingu a byl jsem až šokován, téměř všechny nabídky jsou stejné, moc se neodlišují a to nabízí neuvěřitelnou škálu variability a služeb právě ve vyjadřovací schopnosti.

To jen tak na začátek. Nemá smysl popisovat, co je copywriting, za dobu své činnosti jsem zjistil, že to vlastně všichni moc dobře vědí. Téměř všichni jsou nejlepší stylisti s ideálními vyjadřovacími schopnostmi a s nejpodmanivějšími myšlenkami a vystupují s přesvědčením webových machrů.

Jen pro představu uvedu pár základních pravidel copywritingu. Nejdůležitější je dokonalá znalost popisovaného produktu (činnosti), jeho potenciál, přednosti, výhody a užitečnost. Dále cílová skupina, načasování, konkureční výhody. To vše je ještě tak v moci dobrého marketingového pracovníka. Ale pak nastupují již odborné znalosti z oblasti optimalizace, tj. použití klíčových slov, relevantní struktura textů a informační architektura. A pak boj oblíbenosti textu čtenáři a vyhledávacími roboty.

Vraťme se však na začátek a téma článku : "Jaro a léto - ideální čas copywritingu". Ano, určitě využijte překrásnou češtinu, možnost emotivního vyjádření, plného rozpuku oblíbených slov a přirovnání. Podmaňte si zákazníky, dopřejte jim rozhodnutí, které je šikovně nasměrované na váš produkt a vlastně nezbývá nic jiného, než koupit.

Dostatečně rozveďte nabídku s ohledem na úměrnost textu a přesnou specifikaci. Nadchněte a nepovolujte, dopřejte "fígle" tajemna a odhalení, lákavého líbidla a podprahového rozhodování.

Je na vás, zda se všemi aspekty textu a komplexního copywritingu budete zabývat sami, nebo si koupíte služeb odborníků, vždy ale pamatujte, návštěvník moc nečte, spíše "fotograficky" skenuje a pokud ho zaujmete ihned, máte vyhráno.

Copywriting je úžasná věda a když se umí, tak se prodá všechno.