Jsme připraveni na generaci milénia?

Změna demografického složení

Stále častěji se budeme setkávat s mladými lidmi, tzv. Millennials (generace milénia, generace Y), přibližně do 35 let věku. Už v roce 2017 budou nejpočetnější skupinou a nahradí tak dosavadního lídra, kterým byli baby boomers, narození v 70. letech.

Znamená to několik změn, od způsobu vyhledávání hotelu, po odlišné chování při návštěvě a také zvýšení důležitosti word of mouth, osobní doporučení hotelu známým a přátelům. Předpokládá se, že více než polovina hostů se rozhodne o hotelu na základě doporučení známého, které si přečetli online.

Informovanost a personalizace

Hosté budou stále častěji chtít vědět velmi přesné informace o vašem hotelu, včetně poledního menu nebo toho, jak je vybavená posilovna. Čím více těchto informací nabídnete, tím pravděpodobněji si vás v porovnání s konkurencí vyberou. Vysvětlení je jednoduché – i během pár minut strávených na vašem webu se potenciální host dozví, zda mu nabízíte vše co požaduje, a vytvoří si bližší vztah.

Internet jako nejlepší zdroj informací

Pokud si „millenials“ chtějí zjistit informace o hotelu, zamíří na internet, nejspíše na sociální média, recenzní a rezervační portály a v ideálním případě vyhledávají přímo vlastní webové stránky ubytovacích zařízení. Na Facebooku hledají zajímavé informace, na TripAdvisoru hodnocení ostatních – jak počet hodnocení, tak samotné hodnocení a samozřejmě ceny, které velmi sofistikovaně porovnávají s ohledem na cenu nejen samotného ubytování, ale nabízených služeb či nejrůznějších balíčků. Z tohoto důvodu je nezbytně nutná co největší transparentnost. Pokud některé služby či ceny neodpovídají skutečnosti, podělí se o svou zkušenost s ostatními, třeba na vašich Facebookových stránkách nebo jiných recenzních portálech. Negativní recenze pak může být první zmínka o vás, kterou potenciální hosté uvidí.

Nejsnazší způsob, jak si vybudovat online reputaci, je slušně požádat o názor a recenzi. Klienty můžete motivovat nejrůznějším způsobem, třeba pouhou maličkostí, zákuskem nebo malým občerstvením zdarma, když vyplní dotazník a napíší hodnocení, které se projeví na internetu.

Požadavky generace milénia

Mnoho hotelových zařízení se velmi pečlivě připravilo na mladou generaci, která cestuje daleko více, než předchozí. Vzhledem k technologickému vývoji cestují s nejrůznějšími komunikačními zařízeními s mnoha aplikacemi a službami.

Tak trochu nevázaný a nespoutaný pracovní a osobní život je vidět i v nárocích a požadavcích na ubytovací zařízení. Velké hotelové řetězce jsou toho příkladem a přišli s novými značkami hotelů zaměřených na millenials – Canopy by Hilton, Moxy Hotels Marriott, Element by Westin, Aloft Hotels nebo 25hours Hotels.