Podzimní kampaně

Aktivace a cíl marketingových podzimních kampaní po dovolených by měla vycházet z předpokladu, že lidé jsou stále uvolnění, plní nových očekávání a naladěni na další zážitky po hlavních dovolených.

Ustupující léto a přicházející babí léto přímo vybízí ke kreativiitě, nápaditosti a přípravě neobvyklých marketingových strategií.

Je z čeho vybírat, vždyť babí léto a začínají podzim přináší mnoho lidových tradic, polních prací a prodejů výpěstků, je čas :

  • sklizní
  • vinobraní
  • trhy
  • posvícení
  • hody
  • hony
  • Svatováclavské slavnosti
  • čas Svaté Ludmily
  • pouštění draků
  • lampionových průvodů a dalších lidových tradic, které jsou lákadlem především pro děti


Připravte pro své hosty především kvalitní a relevantní informace o všech akcích, které se ve vašem okolí pořádají, zjistěte všechny indicie, vyjímečnosti a zvláštnosti na které nastavte vlastní akce nebo činnosti. Ať už je to vhodně zaměřená snídaně či jiný gastronomický počin nebo jednoduchý dárek, určitě se "svezte" s aktivitami, které jsou ve vašem okolí.

Najděte vhodnou formu prezentace, dejte svým potenciálním hostům vědět, co pro ně připravujete. Využijte skutečně všech akcí, čím více, tím lépe, nespoléhejte na to, že k vám přijedou klienti pouze na jednu akci, kterou prezentujete. Ideální je vytvořit kalendář akcí s učitým předstihem, aby si klienti mohli své cesty naplánovat.

Pokud je to v silách vašich a třetích stran, pokuste se využít například trhů k prodeji výrobků přímo ve vašem zařízení, ideální jsou i možnosti dalších aktivit po ukončení komerčního venkovního prodeje například odborným školením či prezentací dalších výrobků a produktů a to nejen přímo vašim ubytovaným klientům, ale i místním obyvatelům nebo návštěvníkům.

Popusťte uzdu fantazii, nechte vypracovat gastronomům krajové speciality, nechte si poradit od producentů, jak s jejich surovinami pracovat a co z nich připravit pro oživení kampaně, na kterou své hosty zvete. Vtáhněte všechny zúčatněné do akce, vytvořte pokud možno tvůrčí atmosféru a věřte, že se o tom bude dlouho hovořit a že bez vašeho přičinění vás budou všichni bezpochybně doporučovat.

Možná by tyto aktivity mohly nastartovat odkládání vašeho rozhodnutí nad založením vlastníh účtu na sociálních sítích, ideálně na Facebooku. Vždyť nejpřímější cesta vašeho marketingu vede k přímým konzumentům, vašim přátelům, kteří dostanou okamžitě sdělení tzv. "na zeď".

Nepolevujte v aktivitách, pokud se vám podaří jedna akce, neusněte na vavřínech, pouze opakované úspěchy se vám marketingově a obchodně vyplatí, vždyť nejdražší je nový klient, stálého si udržíte a ten za vás vykoná doslova "sysifovskou" práci tím, že se rád "pochlubí" svými zážitky.

Proto velmi rychle začněte shánět dostupné informace o dění kolem vás, vhodně je přizpůsobte do svého programu a prezentujte. Dejte o sobě vědět, pozvěte své hosty právě k vám a vytvořte jim atmosféru, na kterou budou dlouho vzpomínat a budou si jí přát u vás opětovně zažít.

Hodně štěstí ve správném výběru!